Negativa saker med Atrix

Diskussion i 'Atrix' startad av userv, 15 apr 2011.

1. userv

userv Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Sitter med min Atrix och är lite besviken över ett par saker

Powerknappen
    - Är bland det sämsta jag upplevt i knappväg. Trots att man ju behöver använda den varje gång för att tända skärmen har de satt dit en slapp knapp, i konstig vinkel, som knappt rör sig när man trycker på den.

Websurfning
    - Går jag in på dn.se och zoomar in-ut känns det som telefonen är 3 år gammal. Det hackar extremt, värre än telefoner med single core.

Fotogalleriet
    - Samma sak här, det hackar otroligt mycket när jag zoomar in och ut på några bilder jag tagit, hur är detta möjligt med dual core och geforce?

Skärmen
    - Trodde den högre upplösningen skulle kompensera för PenTile matrix men skärmen är inte bra när man läser liten text. bokstäverna är suddiga, ojämna och pixliga. Det ser faktiskt sämre ut än på andra pentile skärmar trots högre upplösning.

- När man scrollar i menyer med liten text blir texten nästintill oläsbar och flimrig. Och rör jag telefonen får jag ett svagt men ändå synbart mönster på ljusa ytor, tex i notification baren, ungf som om pixlarna gungar till.

- Bilder både bakgrunder och i galleriet har problem med banding / visar inte alla färger av någon anledning

Kameran
    - alldeless för mkt brus

Last edited: 16 apr 2011
  2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Prova använda t.ex. Dolphin Browser i stället för den inbyggda läsaren. Och QuickPic i stället för det inbyggda galleriet.

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Intressant! Man tycker så olika :)

Powerknappen tycker jag sitter skönt. Inte något jag tänkt på alls. Man håller ju telefonen så man alltid kan trycka på den med pekfingret.

Att surfa går sjukt smidigt. Jag kör iofs med Opera Mobile vilket jag alltid gjort.

Galleriet flyter för mig.

Aldrig tänkt på att skärmen är kass på något sätt. Speciellt inte upplösningsmässigt när man surfar på t.ex. m.gp.se.

Mitt galleri funkar bra med alla färger.

Kameran är inte den bästa men inte heller den sämsta. Någonstans i mitten av nutidens telefoner. Typ som 2X.

4. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Surfa gör jag med Dolphin, upplever inte alls det du beskriver utan det flyter finfint, samma sak med galleriet som jag bytt ut mot 3d-gallery istället för motorolas vad det nu var för något.

På ikonerna kan man se att det är pentile, men inget jag stört mig på i övrigt.

Det jag inte gillar är batteriluckan, plastig och halvduglig passform. Hoppas på aftermarket metall-lucka, det hade varit underbart!

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag valde nog rätt låda då. Min sitter klockrent :cool:

6. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

PenTile matrix? Det lilla jag läst om Atrix så ska den ha TFT skärm inte Amoled.. hittar inget om skärmen på Motorolas hemsida.

7. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER