Negativt med SE Arc

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av willz, 7 maj 2011.

1. willz

willz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Vad tycker ni arc ägare är det sämsta med luren/största besvikelsen? :)

2. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Att den funkar bra utan att ha dubbla kärnor, för det måste man tydligen ha i telefonen annars är den kass har jag hört....

mrNoodles gillar detta.
  3. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Måste säga att det är att den inte kan visa 3D hologram ala Starwars. Den funktionen hade gjort telefonen 100 procentig. Nu är den tyvärr bara 99.99999 procentig.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

4. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Inget...?

5. mrsavage

mrsavage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Tycker den blir jäkligt seg bitvis när timescape är aktiverat, så jag har lagt ner det, annars så är den helt ok, men inte någon större skillnad om jag jämför med min gamla htc desire!

6. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Man måste in på detaljnivå för att leta och finna fel på Arc... vilket är ett gott betyg!

Jag stör mig på lysdioderna mellan knapparna i fronten. Jag börjar sakteligen vänja mig nu, men vill helst ha någon funktion för att kunna stänga av dem helt! Det är 3 knappar, jag kan lätt känna mig fram till vilken knapp som är vilken och var de är lokaliserade även i mörker utan att de ska behöva blända mig.

Samma irritation över dioderna upplevde jag på x10:an som jag hade förra sommaren.

Last edited: 7 maj 2011
  7. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Det som stör mig mest är operatörslåset. Samt att jag inte kan ha audio ut via 3.5mm uttaget när jag har blåtand inkopplad. Eller jo det kan jag men då kan jag inte styra musiken med blåtandsheadsettet. Vilket jag saknar att jag kunde göra på min nexus one. Var rätt så bekvämt att bara kunna plugga in telefonen till bilstereon och köra. Nu är det mer meckande för att få det till att fungera och av de olika alternativen som jag kan "lösa" det på är ingen helt optimalt.

8. pj87

pj87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Kolla i tråden buggar där står det mesta negativa med dom som vissa upplever men överlag ere en toppenlur :)

9. tomasborlin

tomasborlin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det jag är mest missnöjd med är att processorn inte alltid går ner i Deep sleep på grund av någon bugg i mjukvaran, vilket i sin tur leder till att batteriet tar slut alldeles för fort. Förhoppningsvis kommer SE med en fix inom kort.

Annars ser jag inget negativt med den. En del har klagat på att kamerknappen är lite seg och att ljudutgången är på sidan, men det är petitesser mest anser jag.

10. kryddan

kryddan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Original OOS 5.1.5
    Telefon 2:
    LG Google Nexus 5
    ROM:
    Original 7.1.2 root
    Telefon 3:
    LG Google Nexus 5
    Jag tycker det minst bra(iga) med Arcen är alla crap-ware som de har lagt med.
    Nu kanske det är så att det inte finns bättre att tillgå.

Dock är ju detta en petitess, då det egentligen inte har något med telefonen i sig att göra.
    Själva telefonen i sig har jag inget att klaga på annat än val av placering på vissa kontakter :)

11. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Att den startar om sig ibland. Inte så ofta, men det händer.

12. Matthew

Matthew Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Utan tvekan Deep Sleep-buggen. Det enda som är värt att nämna och det som gör att den "bara" får 9 av 10.

13. vaette

vaette Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Skärmen är rätt märkbart för varm, drar åt gult. Skärmen är å andra sidan en av de främsta fördelarna, för den ser fantastisk ut, men är man det minsta petig med färgbalansen bör man nog spana in den i verkligheten ordentligt först.

14. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Vet inte om jag skulle säga att det är något negativt med det. Gör ju att den visar färger enormt mer verklighetstroget än t.ex. AMOLED skärmar som har en envis blåton som i mitt tycke förstör färgerna.

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

15. Sulan_73

Sulan_73 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Allting funkar klockerent på min Arc ,,även då att min går ner i deep sleep utan problem varje gång jag stänger skärmen ..Nackdelen kan vara den lilla kamera knappen ,annars inget att klaga på ,..Suverän telefon .

16. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jag älskar min Arc. Har nu bra batteritid, den går ner i deep sleep som den ska, kameran är fantastisk och likaså skärmen. Det enda jag anser som en gnutta negativt är att den är ganska hal, men det kan jag leva med :D

Sent from my Xperia Arc using Tapatalk

17. frotz

frotz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Är också riktigt nöjd med min arc. Det ända jag har att gnälla på är att batteriluckan började knaka, har fått sätta en bit papper mellan mobilen och luckan, då blev jag av med det.

Sent from my Xperia Arc using tapatalk

18. Steniz

Steniz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Lagget i videofilmningen är det absolut största problemet me denna telefon, sen kan man ju klaga på batteritiden och diverse buggar i gingerbread 2.3.2, som förhoppningsvis fixas med en ny update.. arcen har också låst sig vissa gånger och krävt om start..

19. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Lustigt att det är så individuellt med batteritiden, jag vill påstå att batteritiden är snuskigt bra! Som jag skriver i andra trådar, min laddar jag ca 2ggr i veckan. Ok, senaste veckan 3ggr pga jag har fastnat för spelet Drag Racing... :cool:

Video buggen har jag med råkat ut för några ggr, kollade precis efter en update men inget än.

20. ajzman

ajzman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Relativt nya Arc-ägare och generellt sett väldigt nöjd - MEN att videoinspelningen laggar och ljudet hoppar ur synk titt som tätt tycker jag är skitdåligt och asjobbigt! Går ju för bövelen knappt att filma med telefonen när den håller på så!! :-(