Neo ersätts med Neo V?

Diskussion i 'Xperia neo' startad av snozan, 18 sept 2011.

1. snozan

snozan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact
    Hejsan

Läste precis på ett annat forum där en 3 anställd påstod att Neo skulle utgå och ersättas av Neo V.

Neo V är ju sämre (speciellt kameran). Om detta är sant va händer då om man har en "riktig" Neo och de blir garantiärende och "worst case scenario" den måste bli utbytt. Jag skulle aldrig acceptera en Neo V, då kameran faktiskt va en viktig detalj i kombination med storleken på telefon.

Finns de nån sanning i de han skrev, att Neo kommer fasas ut till förmån för den lite sämre Neo V?

2. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Yep så har iaf jag förstått det. Anledningen var väl att de hade problem med att få fram tillräckligt med kameramoduler. Du kanske får en arc på garantin istället då ;)

3. snozan

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact
    De borde bli så, eftersom en vara alltid ska bytas ut mot likvärdig. Arc och Neo är ju helt identiska om man bortser från skärmstorlek :P

Neo V känns inte lika "likvärdig" med den säme kameran ;)

4. snozan

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact
    Hmm de hade tydligen inget med kameramodulerna att göra utan (quotar)

Samt:

Crazy crazy ;)

Last edited: 18 sept 2011
  5. otto84

otto84 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Tyvärr får man inte alltid en telefon som är lika bra vid ett sådant garantiärende. För många år sen lämnade jag in min Sony Ericsson J300i för att joysticken krånglade. Efter 5 veckors väntan fick jag den utbytt mot en J230i.

J300i var snabb, hade mp3-spelare, hyfsat skarp display mm.
    J230i var segare, hade sämre display, dåligt med minne, saknade mp3-spelare, saknade möjlighet att uppdatera programvaran. Det enda den hade som den gamla saknade var FM-radio, annars var allt sämre. Jag blev så missnöjd så jag sålde den till en kompis för 500 kr.

6. snozan

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact
    Hmm...

Får väl hoppas på att den här inte går sönder :) Ja är en sån som väljer med omsorg för ja har en tendens att behålla mobilerna ganska länge (till skillnad från syrran som byter varje gång de kommer en ny modell :P

Neo'n köpte ja av 2 anledningar, kameran samt storleken. Känns bara konstigt att de väljer att byta ut den mot en sämre modell endast 2 månader efter den breda lanseringen i Sverige.

Dom lär ju definitivt skapa irritation hos kunder som vill få sin mobil utbytt som får en sämre ;)