neo med eller utan V?

Diskussion i 'Xperia neo' startad av Raimox, 6 okt 2011.

1. Raimox

Raimox Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj

Hade tänk köpa en ny telefon i prisklassen 2.5-3k. Hade tänkt köpa en neo då jag här om dagen ser på prisjakt att det finns en neo V. när jag jämför telefonerna ser jag egentligen bara att enda skillnaden är kameran och att V är några 100 lappar billigare. så vilken av telefonerna är bäst? 3mp är ju märkbart skulle jag tro. Men den nyare hade väll nå 3d grejs? är de nåt å ha? lite kluven om vad som är bäst.
    Finns det nå andra telefoner i prisklassen som kan vara ännu bättre än den jag nämnt?

/Per

2. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Den enda skillnaden är kameran. Vanliga neo har 8mpx kamera med exmor R sensor medan neo v har vanlig 5mpx. 3d grejerna är bara mjukvara och finns på alla SE modeller numera.

Anledningen finns det lite olika teorier om, jag har läst att det ska vara komponentbrist (Iphone har ju likadan kameramodul numera så de lär ju gå åt) och att SE ville skilja mer på arc och neo för att de är ganska lika nu. SE har även sagt till mobil.se att kamerabytet på sikt ska leda till att neo V blir 500-1000kr billigare.

3. snozan

snozan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact
    De ja hört angående kameran är:

Fabriken i Japan som gör/gjorde kameran "blåste" bort i katastrofen som de drabbades av. De fanns lyckligtvis ett lager i Europa med kameror. Nya Ray va redan färdigutvecklad och klar så till den finns kameran (8 megapixel). Dock kan inte alla få, så de är bara Arcen som är deras flaggskepp som får den (+ray då som de redan finns ett stort lager av).
    De finns alltså inte kameror till alla mobiler, eftersom produktionen i Japan försvann.

Tyvärr kan ja inte backa upp denna story med nån direkt källa, detta va va en från Sony ericson sa när kompisen köpte en Neo häromdan.

4. chuck norris

chuck norris Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

I wantz!

Nå, hur får jag nu tag på en vit batterilucka från neo V till min "vanliga" neo?

5. Anneth

Anneth Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur är kameran i Neo V?? & hur är telefonen annars, fungerar den som den ska?

6. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Misstänker att det är samma modul som sitter i mini / mini pro och active.
    Dem hittar du lätt bilder tagna från.

Från x10 mini togs det fina bilder i alla fall. Inte som Exmor-R men bättre
    än genomsnittstelefonen.

Anneth gillar detta.