Neo - Recensioner

Discussion in 'Xperia neo' started by mikrosajt, Apr 6, 2011.

1. mikrosajt

mikrosajt Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

http://www.mobili.no/tester/test-av-sony-ericsson-xperia-neo/

5 av 6 i betyg.

"Xperia Neo er en kjapp Android-telefon som gjør en bra jobb på alle fronter. Her får du også et av de beste mobilkameraene du kan oppdrive i dag, til en pris som er svært konkurransedyktig. En klar anbefaling så lenge du ikke er redd for fingermerker eller krever veldig lang batteritid. Vær også oppmerksom på at telefonen lett får riper."

stroem1894 and perperub like this.
  2. Peterrrrr

Peterrrrr Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Testet säger att Neo inte har GPS program, vad kostar det att köpa?

3. andush

andush Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Man blev ju inte mindre sugen av den recensionen!! :)

4. inza

inza Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

200-700 kr men det kommer gratis så fort Google bestämmer sig för att släppa Google Maps Navigation i Sverige. Börjar väl bli dags nu när Danmark har haft det sedan förra sommaren.

5. mikrosajt

MINA ENHETER

http://www.dinside.no/866822/sony-ericsson-xperia-neo

Betyg 6 av 6, full pott :)

"Oppsummert er vi svært positive til Xperia Neo. For en tusenlapp mindre enn Arc får du en telefon som riktignok ikke er like tynn og elegant, men til gjengjeld er knappe- og portplassering smartere, og Neo fremstår derfor som mer komfortabel å bruke enn storebror."

Norrmännen verkar gilla Neo... när dyker det upp svenska tester?

6. inza

inza Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Verkar som norrmännen får allt först nu för tiden! Var är svenska tester? Har Swedroid ens fått sitt test ex än?

7. nioh

nioh Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Testarna öser beröm över Neon, jag kan inte annat än hålla med av det jag läst. Den snålar knappt in på något jämfört med storebror Arc men är 1.000:- billigare. Helt klart mycket mobil för pengarna, och betyget måste bli därefter.

Man kan få en ny X10i eller HTC Desire för 3.000:- idag, men lägg till ett par hundringar så får man Neon som i gengäld erbjuder HDMI, android 2.3, bättre kamera och ffc-kamera, 2:a generationens snapdragon plus lite till så ser man att man får valuta för pengarna.

Jag tror denna mobil kommer bli en jättehit, bra pris utan att för den skull snåla in på vare sig prestanda eller funktionalitet.

8. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror också att Neo kommer att vara helt fantastisk. Jag väntar.

9. mikrosajt

MINA ENHETER

Ny recension av GSM Arena:

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_xperia_neo-review-595.php

"A smartphone and a cameraphone, the XPERIA Neo promises solid all-round experience, which it readily delivers. It won’t cut it as a flagship but fortunately that’s not part of the job description. The Xperia Neo will enjoy the sense of space and safety in the upper midrange. And it will certainly take pride in being an option some users will gladly consider ahead of the Xperia Arc."

10. mikrosajt

MINA ENHETER

11. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
  12. FlinuX

FlinuX Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Precis, det vore ju väldigt konstigt om den hade samma skärmstorlek som Arc, i.o.m att hårdvaran är nästintill identisk för övrigt. Jag och många andra föredrar 3,7tums skärmar just för att de inte är lika stora som de med större skärmar. Logik ja tack haha

13. mikrosajt

MINA ENHETER

Nya recensioner:

TechRadar
    Sony Ericsson Xperia Neo review from TechRadar UK's expert reviews of Mobile phones

"Overall, this mid-range Android offering from Sony Ericsson is actually pretty decent, and the specs are impressive. On closer inspection they didn't blow us away, but if you're looking for a reasonably priced, media-heavy phone with a screen size to rival the Apple iPhone 4, then this will stand you in good stead."

SlashGear
    Sony Ericsson XPERIA Neo Review - SlashGear

"The Sony Ericsson XPERIA Neo does most of what you’d expect from a recent Android device; the only problem is, the XPERIA Arc has already got there first, several months ahead. The Neo is fatter than the Arc but has a smaller, less impressive display, and with the recent software update the Facebook integration can also be found on the older device. Meanwhile, the HTC Desire S offers the same display size as the XPERIA Neo but in a sturdier metal chassis, though the camera does fall short of that on the Sony Ericsson."

PocketLint
    Sony Ericsson Xperia Neo review - Pocket-lint

"It’s a powerful enough handset, slotting somewhere into the upper mid range and we’d imagine that it will serve many well, but given the huge number of phones on offer, you have to be drawn to the features it offers: HDMI output, an up-to-date version of Android, a capable camera and reasonable battery life."

Cnet
    Sony Ericsson Xperia Neo Review | Mobile Phones | CNET UK

Fonehome
    Sony Ericsson Xperia Neo review « Fonehome