nesoid. magic jämfört med G1 i program m.m. Någon som testat den på magicen? läste och såg recensioner att den funkar på dream. men inget om magicen med dess virtuella knappar. fick svar på min förra fråga att det finns mycket att lägga in i telefonen, men enligt en artikel här på swedroid så har Magicen mycket mindre teman,program, spel m.m. än storebrorsan G1.
Det finns inga virtuella knappar och sålunda fungerar den ej på Magic. Magic har i praktiken exakt samma stöd för spel, program m.m. Jämför en XP-installation på en dator mot en annan, de tu datorerna (liksom i det här fallet telefonerna) kan köra samma program oberoende av hårdvaruskillnader, så länge inte programvaran är beroende av specifik hårdvara, ex ett fysiskt tangentbord eller något utökat 3D-stöd etc. Vad berör teman och så är ju Magic en nyare telefon och därmed finns inte så många teman ännu, det kommer säkert med tiden och har alltså inte så mycket med telefonen i sig att göra.
ah vad trist. jag som var så sugen på super mario bros på telefon du vet inte om det snackats om någon kommande version eller så av nesoid som gör det möjligt?
Förhoppningsvis så lägger han snart i stöd för virtuella knappar nu när Magic snart släpps i usa. Tills dess så tycker jag att du ska sätta lite press genom att ge endast en stjärna i betyg på market och skriva att att virtuella knappar saknas. Det gjorde jag i alla fall. Betygen går att ändra i efterhand.
vad menas isåfall med detta som står i köpguiden? Galaxy i detta fallet : "- Communityn. Det finns ingen. xda-developers som stöttar både HTC Dream och HTC Magic befattar sig i skrivande stund endast med HTC-lurar. Det kommer säkert dyka upp Galaxy-communities i sinom tid – men om du har tänkt leka/pilla mycket med din nya Androidlur så kan väntan på en aktiv community bli lång. Är du villig att vänta?" community menas kanske mer med forum och dylikt? vill bara vara säker . börjar inrikta mig på galaxy nu på grund av bättre kamera och framförallt blixten som finns på den men inte på magic. Vill dock inte gå miste om några program och så.
Precis. Det är framför allt forum och irc-kanaler men också rent allmänt att en stor grupp kunniga personer gör grejer för den.
ok det var som jag trodde då. Blir nog en galaxy då kanske synd det dröjer så länge innan den kommer bara. vill ha en ny lur redan nu. synd att den inte har någon trackball(?) heller, men resten verkar bättre än magic.
Såg nånstans att det skulle finnas virtuella knappar till nesoid nu. Är det någon som testat det på sin magic och sett om det funkar bra?
Jag kör ggNes det funkar skit bra att styra med volym knapparna som A och B och scrollen som styrning. http://www.cyrket.com/package/com.ggemulator.ggnes