Tack för svar. Får man fråga hur många du äger, hur länge du haft dem (på ett ungefär), och hur du fördelat dem i hemmet? ;-) Du har batterivarianten antar jag, vore intressant att höra hur ofta du behövt byta batteri.
Någon skarp situation ännu, där de larmat, eller har du kanske testat med en tändsticka eller liknande för att se reaktionen? Jag tänker att stekos från spisen, vattenånga eller annat kan utlösa, vore intressant att höra också.
Jag tänker mig nog bara ett brandlarm, då jag bor i en lägenhet som inte är jättestor.
Går det att stänga av lamp-funktionen du nämner? För mig gör det nog ingen skillnad då jag tänkte vardagsrummet som placering, men ändå bra att veta.
Vilken butik köpte du dina i, och minns du hur långt efter tillverkningsdatumet som du fick brandvarnaren i din hand, dvs om det var en (längre?) period redan förbrukad av produktens livslängd vid leverans?
Jag skrev till
Google Stores support på svenska, där fick jag obefintligt svar som inte hjälpte alls. Jag blev dock hänvisad till
Google Nest support, som kunde ha mer info. Jag chattade med den supporten på engelska förut, och fick då utmärkta svar på mina frågor. Jag kan väl klistra in det viktigaste i svaret:
Det vill säga, Google Store skickar normalt ut nytillverkade brandlarm (med reservation för det han sa först, att det alltid kan förekomma en viss tid mellan tillverkning och leverans, vilket ju är naturligt i varje form av leveranskedja). I sällsynta fall kan man dock få ett exemplar som lagrats hos dem en tid. Då går det bra att höra av sig, så får man kostnadsfritt ett nytt exemplar.
Gällande de två sista frågorna jag ställde, så blev svaret att de inte har någon information tillgänglig om en möjlig "generation 3" av brandlarmet, samt att ambitionen är att samla funktioner i Home-appen framför Nest-appen men att han saknar en tidsplan att dela, men att det går att klicka i prenumeration i Home-appen för uppdateringar över epost osv.
Jag blev nöjd med svaren, och kommer nog beställa från Google Store idag.
Det verkade nånstans där jag läste som att en möjlig uppgradering av Home-appen kan komma väldigt snart, vilket då skulle inbegripa en möjlighet att styra Nest Protect från Home-appen. Då kan jag ju nästan hoppas att den förändringen hinner ske innan jag tar mitt brandlarm i bruk. Eller om jag rent av ska avvakta någon vecka innan jag installerar brandlarmet, om det är så kort tid kvar innan migreringen. Hmm. Vad tror ni?
Click to expand...