Netflix HD och SuperHD

Diskussion i 'Applikationer' startad av Keychar, 2 jun 2013.

1. Keychar

Keychar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag känner att det är dags att dela med mig av ett hack jag gjorde på Netflix Android-app. Den bifogade appen ökar bitraten i Netflix (på min Galaxy Nexus från 750 kbit/s till 1750 kbit/s), vilket kraftigt ökar bildkvaliteten.

Då hacket utfördes för att köra Netflix på en TV har jag också skickat med ett till hack. Såsom Netflix tidssökare fungerar nu så låser den till 1/32 av filmens längd till var sökaren var när man lyfte den. Detta betyder att flera minuter blir onåbara utan att först släppa sökaren längre bort och hitta tillbaka. Detta beteende är nu ändrat till att låsa +10 sekunder istället.

Njoy!

Kommentarer eller frågor kan lämnas här eller på xda-developers.

Screenshots taken on Galaxy Nexus

edit: Allt ligger på xda-developers då det är för svalt intresse här för att jag ska orka bry mig.

Last edited: 16 aug 2013
    kalleboston gillar detta.
  2. baxee

baxee Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Någon som har testat än?

Skickat från min LG-E975 via Tapatalk 2

3. Keychar

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har, men jag antar att du vill ha en oberoende källa ;)

20 personer har laddat ner den sedan jag flyttade den till Rapidshare, men jag har ingen aning om hur många som faktiskt testat den, eller om samma person laddat ner den flera gånger.

4. Keychar

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kör en liten bump här, sen känner jag att jag gjort min plikt i spridningen av detta hack. Appen har laddats ner 134 gånger, enligt rapidshare, så åtminstone någon har fått nytta av den :)

5. Ero

Ero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Ska ta och testa denna!

Har du inte lust att berätta mer hur du gått till väga? Källkoder?

Last edited: 24 jun 2013
  6. Keychar

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag vill inte reta upp Netflix med den här appen, så jag vill helst inte gå in allt för noga på hur jag gjort. Jag kan dock rekommendera apk-tool. Det är ett verktyg som dissasemblar android-paket till java-bytecode. Denna är extremt läsbar om man jämför med vanlig dissasemblad kod. I just det här fallet hittade jag hur man återaktiverade Netflix logg-meddelanden, vilket jag sedan nyttjade till att söka efter strängarna som skrevs ut. Detta ledde mig till de platser där bitrate avgjordes, där jag gjorde en enkel ändring och ökade bitraten med 16 ggr.

Om du lattar ner apk-tool och använder den för att packa upp min apk-fil och Netflix apk-fil kan du använda verktyg såsom WinDiff för att se exakt hur jag har gjort. :)

llama gillar detta.
  7. DrHans

DrHans Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Testat på Tizzbird F20 mediaspelare.
    Funkar mycket bra!

8. Keychar

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Netflix 2.4.0 finns nu att ladda ner på xda-developers. På grunt av svalt intresse här lämnar jag bara en liten notis och struntar i att uppdatera min post här.

9. Keychar

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu finns Netflix 2.4.1 på xda-developers, och den inkluderar mycket högre bitrate (för Android 4.3) som kan ses på dessa nya screenshots.