Netflix på DMTECH 9728B

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Rullstol, 24 okt 2012.

1. Rullstol

Rullstol Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej. Har ett litet problem med Netflix.
    Har hämtat appen och installerat.
    Den startar som den skall men jag kan inte gå in i bläddra menyn eller klicka på filmerna på framsidan. Det enda jag kan göra är att söka. Men söker jag fram en film så kan jag fortfarande inte starta den. Någon som har en lösning på detta irriterande problem ?

Andreas

Sent from my iPhone using Tapatalk

2. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Vilken version av netflix har du? Se om du kan ladda ner en äldre version typ 1.8.1 eller 1.8.0 som apk och installera den manuellt och se om det funkar. Skall kolla med netflix 2.x på min 9728 imorgon.

3. Rullstol

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade 2.2.1 installerad tror jag det var. Provade med 1.8.0 med samma resultat. Kan inte starta något eller bläddra. Bara söka..

Fått det att funka på din ?

4. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Nej det funkar inte så bra. Jag har kollat lite på våra andra modeller och jag tror det är en kombination av chipset och androidvesion (rk2918 och ics). Netflix funkar nämligen utmärkt på våra plattor som kör jelly bean även om de har 512mb så det är inte minnesbrist men det funkar inte på någon med ICS.

Vi jobbar på uppgraderingar till JB för Tablet 9728 och 9738 och jag tror det kommer att lösa problemet.

5. Rullstol

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kalas. Gött att du tog dig tid att prova. Kommer det någon uppdatering inom snar framtid tror du?
    Tack för hjälpen !

6. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Inom ett par veckor tror jag.

7. shiro

shiro Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

JB

Är det fortfarande långt borta eller dyker det upp snart. Vill gärna få Netflix att fungera nu

8. shiro

shiro Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ser tydligen ut att vara långt borta. Regnig dag och lämplig för film som alltså inte går
    att hämta från Netflix. Suck. Vill ju inte direkt lämna tillbaka plattan för att skaffa en som fungerar, men dröjer det för länge så får det nog bli så. Jag undrar verkligen när problemet ska vara löst

9. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Hej, håll ut, det kommer men jag var lite för optimistisk när jag sa två veckor.

10. shiro

shiro Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur länge ska jag hålla ut. Kan du få reda på ett ungerfärligt datum utan att gissa. Nu har det gått ytterligare en vecka i ovisshetens tecken.

Det är likadant som med människor på perrongen när tåget är försenat 10 minuter eller 4 timmar. Man vill liksom veta.

11. shiro

shiro Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

....samt en vecka till och nu är vi på väg mot ytterligare en.

Händer det någonting överhuvud taget ?

Man kan inte hålla ut hur länge som helst. Dröjer det en vecka till eller tar det
    en månad eller månader. Jag börjar verkligen ledsna att ha en platta som inte fungerar. :mad:

12. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Hej Shiro och övriga

Vi ber om ursäkt för att det dröjer men jag kan lova att den kommer. Skulle tro att vi inte är ensamma om att inte 100% kunna säga när en uppdatering dyker upp då det är många parter inblandade när det kommer till mjukvara. Netflix själva är inte direkt snabba heller om man säger så. Jag förstår att du är "arg" men vill även påpeka att det gäller EN app. Må vara en viktig app speciellt nu under gratismånaden :-)

13. shiro

shiro Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för ett trevligt svar. Ja det gäller ju faktiskt bara EN app men för mig och andra väldigt viktig.
    Det kanske inte prioriteras med uppdatering eftersom det endast gäller BARA EN app så det kanske dröjer extra länge. Det är i allafall oerhört irriterande när det inte fungerar som det är tänkt.

14. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Good news... jag fick mjukvaran till Tablet 9738 idag. Det som skiljer den mot 9728 är bara 3G-modemet. Skall testa några dagar och om den är ok så godkänner jag den och då kommer 9728 också.

15. shiro

shiro Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

?​

14 dagar sedan. Funkade inte heller den nya mjukvaran

16. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Hej Shiro, nej det gjorde den inte, det var bla problem med dålig signal på wifi så vi skickade ner en platta från oss till Kina som de skall ha att testa på. Har fått en fungerande för 9738 nu men den har thailändska som default så det är inget man kan släppa. Jag vet att det tagit lång tid och jag är den första att be om ursäkt för detta. Jag ger inget nytt releasedatum nu utan kommer posta det här när jag har lagt ut den på vår hemsida.

17. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Nu finns det en Jellybeanuppgradering på netlogic.se länk

Efter uppgradering så är plattan lite seg och ostabil men det går över efter en omstart och några minuters väntan. Jag är ingen tekniker men jag antar att det fortfarande händer en del i bakgrunden. Jag uppgraderade mitt exemplar med hjälp av RKBatchtool så jag har inte testat att uppgradera den med update.img-metoden. Tacksam om någon kan testa om det funkar också men det kommer behövas en factory default efter det i så fall.

Kan meddela att Netflix fungerar!

18. Rullstol

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kalas ! Skall prova detta i dagarna. Tack för nedlagt jobb.

19. Rullstol

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter en tids väntan har jag nu provat. Img-metoden fungerade inte så fick använda samma som du. Har dock inte provat något på den för nu säljs den. Har en ny padda som var mer lämpad för mina syften.