Avslutad: Netgear Orbi RBR50

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av MineFrost, 2 feb 2019.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. MineFrost

    MineFrost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2017
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Köpte nyligen en Netgear Orbi på Webhallen men behöver en till satellit. Enbart satelliten kostar 2590kr, men så finns det en fyndvara på Webhallen för 2600kr för 2-pack, där en router och en satellit ingår. Eftersom jag ej behöver routern undrar jag om någon är villig att köpa den av mig så behåller jag satelliten.

    Kollade lite på Ebay och den ligger på 1800kr för helt ny utan frakt+tull så vi kan köra på 900kr+frakt eller bud. Upphämtning fungerar också.
     
  2. MineFrost

    MineFrost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2017
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Om ni vill ha lite information/en mini-recension angående routern så kan jag rekommendera den starkt. Otroligt enkelt att konfigurera och kan tänka mig att den passar perfekt till en lägenhet. Vid övervåningen där den ligger så har jag 500/500 genom hela våningen och det är via WiFi. Via ethernet får jag 750/750.

    Har ägt flera olika routrar som har fungerat helt OK men för er som vill uppgradera stödjer denna MU-MIMO och Beamforming.
     
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Jag kan fylla i. Har kört 3 st Orbi RBR50 hemma i över ett år nu. Har fungerat galet bra, helt otrolig täckning och ganska lätta att placera ut. Har med dom 3 jag har 100% täckning i varje skrymsle i huset samt en bra bit ut på tomten. Ett stort problem jag hade tidigare var på uteplatsen men nu har jag 100% även där.

    Kan varmt rekommendera Orbi!
     
  4. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 253
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Har denna Appstöd?
    Stödjer denna VPN på något vis?
     
  5. Jfunker82

    Jfunker82 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2019
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    Finns den fortfarande kvar? Jag köper gärna routern om den heter Orbi RBR50
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.