New NPC ute

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Woopher, 14 okt 2009.

1. Woopher

Woopher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För dom som vill ha den tryck här. (v. 1.3.0.IJ1)

Den stödjer fortfarande inte i7500 :( men jag såg att efter du har puggat in telefonen så får man fram frågor om du vill importera bilder el. filmer. Om det fungerar vet jag inte för jag har inte testat det än.

/Woopher

2. gazab

gazab Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    För mig funkar Galaxyn i NPC. Det är bara när man försöker uppdatera och det inte finns någon ny uppdatering som man får "Device not supported".

Förövrigt så är uppdateringar till telefonen den enda anledningen till att jag ens tittar i NPCs riktning. Sicket skitprogram.

3. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

kör fortf med förra versionen, men får inte "device supported" bara "device already have latest version" eller nått liknande... men det var ett tag i början då den bara strulade med "device not supported" sen bara funkade den en dag... så nu kör jag med devisen "if it aint broken..." ;)

Men tack för tipset såklart!

4. Talisman

Talisman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag fick slå på USB debugging för att uppdateringen inte skulle säga Device not supported. I vissa lägen säger NPC (även den nya) Device not supported men uppdatering funkar bra och det är ju ändå det enda skiten duger till.

Edit: Enda skillnaden jag såg märkte med nya nya pc studio var att bakgrundsfärgen var vit.

5. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

NPS finns även att hämta på Samsung.se märkte jag idag, håller på att hämta för att se om det är skillnad från den från .co.uk, eftersom hela NPS verkar ha något emot mig (nu när jag installerat Windows 7 Pro x64), gick bra i Vista Home Premium x32.

New_PC_Studio_1.3.0.IH4 heter filen förresten, om man vill jämföra versioner.

6. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

installera i kompatibilitetsläge för vista sp2.

7. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tack Frojd, vet ju att det alternativet finns men kom inte på det själv den här gången. Nu gick installationen felfritt, men det är fortfarande något som inte stämmer med NPS.

När jag kör igång och går in på "Uppdatera" så hamnar en del text utanför "rutan" som öppnas, så texten klipps av. Det är inte så stort problem nu när det står att jag har senaste versionen, men när jag ska uppdatera nästa gång så är jag lite tveksam på vad jag ska göra, om jag inte hittar en lösning.

Jag ska testa att dra in IJ1 (från första posten) eftersom den verkar vara nyare, och se om det blir någon förändring.

8. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Min ser lika fel ut, funkar att uppdatera ändå.

9. Teji

Teji Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kör med "inaktivera grafiska teman" bland kompabilitetsinställningarna så får allting plats.

10. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tack, det verkar hjälpa. Jag tycker däremot det borde fungera utan att ändra i kompabilitetsinställningarna, Windows 7 har trots allt lämnat beta-stadiet, och borde vara någolunda likt Vista.