Fråga: Newbie som undrar

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av micke007, 10 maj 2012.

  1. micke007

    micke007 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alla duktiga!

    Har sökt och försökt att hitta men finner inte...
    1. Några tips om batteritiden. Har gjort som ni skrivit här med att låta den stänga av sig själv och sedan ladda över natten (har laddat ett dygn). Det som enligt batteri"mätaren" använder batteri i är "Operativsystemet Android" med ~50% fast telefon bara ligger
    2. Skulle vilja kunna byta filnamn på bilder mm. Hittar ingen filhanterare. Hur gör jag?

    Tack på förhand! /M
     
    Last edited: 10 maj 2012
  2. sinistral89

    sinistral89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    1. Då jag själv inte lider av att batteriet är kasst så kan tyvärr inte hjälpa dig där.

    2. Telefonen har ingen filhanterare inbyggd (så vitt jag vet iaf, aldrig hört att det skulle finnas). Finns massa filhanterare på Google Play. Själv använder jag mig av ES File Explorer.
     
    micke007 gillar detta.
  3. pj87

    pj87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    1. Om du nu är "Newbie" så kanske du nyss har köpt den. tar 2-3 veckor innan den beter sig som vanligt.
    Sen kanske du använder den lite flitigare än du gör om 2-3 månader.
    Va så för mej drog mkt från början då man klicka på den mest helatiden.

    Har sj rootat och lagt in ICS å gick från 15% kvar efter en dag till 70% utan gjort nått mer (använder den tillåmer nu).

    2. ES file e en favorit men finns även filhanteraren, astro file mm
     
  4. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    När det gäller bilder så använder jag Quickpic istället för det inbyggda galleriet. Quickpic är mycket snabbare och tillåter att man döljer eller undantar mappar för bildvisaren. Så slipper man en massa olika bildfiler från teman m.m. I den kan man byta namn på bilder.

    Som filhanterare använder jag ES File Explorer
     
  5. micke007

    micke007 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för alla råd :-)
    Använder den nog lika mycket som min gamla "tegelsten" så känns inte som det. Även om skärmen säkert drar mer fast enligt batterimätaren så är inte det "fienden" men får väl se vad som händer. Fick ett tips från en kompis att ta ut batteriet när det var nere på ca 50 och låta det var ur en stund. Vet inte om jag hoppas eller om det hjälpte lite...

    Fattar inte riktigt med det där med att roota och ics. Finns massa med text om det här på formet men det låter som nåt för proffs eller?!
     
  6. pj87

    pj87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Har du en arc eller arc s?
    Här är en guide för vanliga arc iaf https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=70716
    Fattade inget om det heller först men läste på några min här på forumet å fattade innebörden och det ledde till att jag rootade direkt :)
     
  7. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Du kan klicka på respektive stapel för att se i minuter och sekunder hur lång tid tex skärmen varit aktiv.

    Vad har du för batteritid på telefonen förresten?
     
  8. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Ett tips gällande skötsel av batteri.
    Ladda gärna för ofta än för lite. Låt inte batteriet bli helt tomt för ofta, eftersom batteriet tar stryk av det. Förr i tiden skulle man gärna tömma batteriet innan laddning men det gäller inte "lipo".
    Så, spelar ingen roll om du har 75% eller 15%kvar, släng i laddaren o se glad ut :-). Går också bra att låta ladda den 10 minuter om du vet att det kommer dröja länge tills du har möjligheten att kunna ladda igen.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2