Newtour Communications AB

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Westholma4t, 8 jan 2013.

  1. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    Blev nyss uppringd av en herre på "Newtour Communications AB" (*7*8547642).
    Han ville att jag skulle byta till Telenor pott med surf 149 då mitt abonnemang Pott med (fri)surf 199 inte fanns längre. (Haft det i 2-3år)
    En riktig bilförsäljare.
    Han sa helt enkelt att jag behövde byta och att jag tom sparade 50kr i måndaden på det. Allt var lika sa han, sms, samtalspris, snabbare surf m.m.
    Så frågade jag om jag hade fri surf. Då växlade han in på vad jag hade för telefon idag och liksom ville komma till att jag kunde förlänga och få en ny mobil. En Nexus 4 svarade jag. Tyst i 2 sek ... sen, vad är det? frågade han. Så babblade han på i 20 sekunder till om mobiler tills jag avbröt han. -Kommer jag fortfarande ha fri surf frågade jag. -Du kommer surfa snabbare än vad du gör idag sa han. -Men har jag fortfarande obegränsad surf som jag har idag?!... -eeh nej. Det kommer du inte ha. 1 Gb ingår.
    Sen skulle han verifiera att jag verkligen hade obegränsad surf och återkomma om så inte var fallet.
    Men det jag ville komma till var att den här skojaren lätt hade snackat omkull t.ex. min mor eller far. Blev lite orolig och ringde upp Telenor kundtjänst. Frågade helt enkelt om jag var tvingad att byta till pott 149 eftersom mitt inte fanns kvar. Men det var inget dom kunde göra åt det. Kunde ha kvar det löpande så länge jag inte förlängde eller bytte. Sen så lade han in nån slags spärr så dom inte ska kunna ringa igen.
    + till telenor
    - till NC AB
     
  2. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    om ett erbjuandadet ser för bra ut ring mobil op och kolla med dom p,s Säga Aldrig Ja till nogot säljaren säger i telefonen
     
  3. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Telenor Pott med Surf 149 är ett riktigt abonnemang, men man får endast 30 kronor telefonrabatt (Telenor är så sjukt snåla) så det ingår ju inte ens en telefon på det abonnemanget.

    Men ja, det är endast Telenor Pott med Surf 449 och Telenor Fastpris Sverige som det ingår fri surf, i alla andra pott-abonnemang hos Telenorkostar det när man överstiger sin gräns (sjukt dåligt.) Tur att säljaren inte ljög i alla fall, för det finns ju en del taskiga säljare därute.
     
  4. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Det är endast på Telenor Fastpris Sverige som fri surf ingår.
    På Pott med Surf 449 ingår 10 GB med hastighet upp till 30 Mbits/s.
    Dock i julkampanjen som varit så fick man fri surf på Pott med Surf 449.
    Sen är det väl rätt självklart att abonnemang med lägre månadskostnader inte bör subventioneras kraftigt då operatörerna inte tjänar lika mycket på dessa. Sen att Telenor tar betalt vid överskriden datamängd är bara smart. Det får kunden att tänka efter och välja rätt abonnemang medans dem tjänar pengar. Det är trots allt ett vinst-drivande företag.
     
  5. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Okej, sålde ju Telenor vid jul så då var det obegränsat i alla fall. :)

    Nja, tror det är ganska dåligt faktiskt. Många kunder utgår ju från surfen och nästan alla frågar hur mycket de surfar. De flesta ligger på 1-2 GB och då flyttar de ner sitt abonnemang från ca Pott med Surf 449 till t.ex. Pott med Surf 249 för det inte lönar sig att betala 200 kronor extra för surf man inte ens använder.

    Men Telenor gör ju detta enbart för att försöka få mindre överbelastningar på sitt 3G-nät. Otroligt många kunder som klagat på att det går långsamt med Telenor.
     
  6. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 961
    Mottagna gillanden:
    7 958
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det ingick fram till 7 januari - sedan försvann den fria surfen från Pott 449 också :(