Diskussion: Nexus 4 årets besvikelse?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Droid79, 17 dec 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Droid79

Droid79 Guest

Last edited by a moderator: 17 dec 2012
  2. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Hahah trollet trollar XD

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Sämre är ju högst personlig åsikt. Vissa föredrar skarpare LCD skärm men jag själv vill hellre ha Amoled också. Kan inte vara utan svärtan. Båda Nexus lider av touchkänslighetsbugg även om en liten fix redan finns till N4. Annan "fix" finns också till gamla Nexus men när touchkänslighetsbuggen ändå dyker upp så är den jobbig. Är skärmen generellt mindre känslig på N4 eller?

Smaken är som baken. Men jag känner då inget behov av att uppgradera så himla nöjd med min nuvarande Nexus jag behöver inget nyare. Första gången efter så här pass lång tid med en lur som jag inte känner något begär alls efter en ny telefon så bra passar den mig :D

4. Droid79

Droid79 Guest

Nej men du är antagligen för dum för att vara kritisk. Har du ens tittat på videon? Det är mycket med min GN som jag inte är nöjd med och kan förbättras. Mest handlar det om systemet som sådant. Som helhet är jag väldigt nöjd med min GN trots vissa brister, jag ångrar mig inte en sekund men det betyder inte att Google måste ligga på latsidan. Android har en del kvar till IOS prestanda speciellt när det gäller flyt i program. Ja quadcore i all ära men Android är dålig på att utnyttja den till fullo.

Här är ytterligare en.

https://www.youtube.com/watch?v=E406xXr4Mok&feature=youtube_gdata_player

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

Last edited by a moderator: 17 dec 2012
  5. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Jag förstår att du måste rättfärdiga ditt köp, det är okej. Orkar inte förklara varför jag tycker att N4 är bättre för du kommer alltid tjafsa emot. För du är ett troll.

Ja jag har sett videon, för några veckor sedan.

Hejdå.

6. Droid79

Droid79 Guest

Rättfärdiga? Vad snackar du om? Jag var själv i köpatankar på 4:an och inställd på att lägga en order men dessa brister som touchkänsligheten och gul skärm som med all säkerhet är hårdvarubaserat, främst den förstnämnda fick mig att rygga tillbaka. Sluta vara så fjantig!

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

7. saftmaskin

saftmaskin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Nova Launcher, SwiftKey
    Så vilken telefon är bättre?

Alla andra telefoner jag kan komma på har ÄNNU fler nackdelar, och därför vinner Nexus 4 i slutändan ändå!

8. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Tack för länken. Den hade jag missat.

Att folk rusar efter N4 i ett N4 forum är självklart. Att folk utanför denna bubbla kommer rusa tror jag dock är tveksamt. Det lär ju inte bli en ny foppatoffla som IP4, SII & SIII.
    Att hajpen är stor i de länder där man kan köpa N4 för 300 alt. 350$ är inte så konstigt. Man får ju sjukt mycket telefon för pengarna. Hur bra den kommer att sälja i Sverige när den kostar över 4000 SEK återstår att se.

Det som gör mig tveksam är att min GN i jämförelse med N4 fortfarande känns aktuell samt att man inte kan byta till ett större batteri.

9. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Så sant som det ær sagt.

10. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Har bara ett ända svar till TS. Smaken är som baken. Telefonen kommer inte passa alla och det finns det ingen telefon som gör. Jag kan komma på många saker varför jag väljer N4an framför galaxy Nexus. Men det är inget jag tänker rabbla upp, för jag är inte ute efter att ändra din åsikt eller någon annans.

Vill du inte ha den, köp den inte. Om någon annan vill köpa den, låt dom göra det.

Om folk hade lagt mindre tid och energi på att bry sig om och försöka ändra vad andra ska tycka och tänka så hade världen sett lite bättre ut än vad den gör idag.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

Last edited: 17 dec 2012
  11. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Sitter och jämför GN mot N4 och enligt mig så har GN mycket bättre svärta men vit och alla andra färger är N4 bättre på. Upp till var och en att bestämma vad som är viktigt. Jag har svårt att bestämma mig för vilket som är bäst då de dåliga sakerna med GN skärmen ser jag bara när jag jämför dem och samma med N4an.

Det är dock betydligt högre byggkvalitet på N4an.

silas, Eisenhut, RikNik och 1 annan gillar detta.
  12. Droid55

Droid55 Guest

Varför Nexus 4? Bättre kamera, snyggare design och prisvärd. Du föredrar LCD framför AMOLED.

Varför inte Nexus 4? Du har inget behov av bättre kamera och har redan en Galaxy Nexus som du är nöjd med. Du föredrar AMOLED framför LCD.

Jag vill ha en Nexus utan att tumma för mycket på kameran. Kameran i Galaxy Nexus var för dålig i jämförelse med andra telefoner i samma prisklass. Nexus 4 har kanske inte bästa kameran på marknaden men står sig betydligt bättre mot konkurrenterna. Jag ser helt ärligt ingen skillnad mellan bilderna Nexus 4 producerar och bilderna iPhone 5 producerar förutom färgerna (Nexus 4 är mer varm/rödaktig och iPhone 5 är mer kall/gulaktig).

tweakad och gute88 gillar detta.
  13. Qrac

Qrac Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Nokia 8
    Skärmen är ju bättre på Nexus 4. ;) Jag föredrar LCD då jag för det mesta tittar på färger och inte på svarta nyanser. Skärpan är även den viktig för mig. Men är lite orolig över storleken. Går upp hela 1.4'' i storlek jämfört med min nuvarande mobil. Testat att ha kompisars SGS2/SGS3or i fickan senaste veckan för att testa hur en Nexus 4 känns haha.

Baksidan av glas tycker jag är ett trevlig inslag. Tyckte alltid det var väldigt snyggt på iPhones.. så ja tycker det är snyggt på Nexus 4 också, speciellt det där glittrande mönstret som dyker upp i vissa vinklar. :)

Och touchen var det väl bara problem med i Chrome? Funkar ju utmärkt i andra appar.

För övrigt har jag fått intrycket av att han på pocketnow är ett troll. :P

14. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Det kommer inget gott ur denna tråden.

~ Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 ~

Adamski, bombay, ezone och 1 annan gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.