Fråga: NEXUS 4 vad är grejen?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Hankloose, 27 dec 2012.

1. Hankloose

Hankloose Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Fingrade för första gången på nexus 4 idag! Har en Galaxy nexus som jag är jättenöjd med! Känns som om man lätt kan vänta in nästa nexus! GN känns ju fortfarande ballare än dom flesta andra lurar förutom N4 men fick inte det där riktiga habegäret men nån kanske kan få mig på på andra tankar:P

2. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Nej skulle jag säga då.
    Det går aldrig övertyga en annan persons vilja om du inte själv är intresserad.
    Som du säger så är du nöjd med din GN, hade du inte vart nöjd hade du kanske sneglat och dreglat över N4?

Som sagt, är du inte sugen på N4 så lär du inte bli det heller, GN och N4 är relativt lika och inte alls något i mjukvaran som skiljer så, behåll du din GN.:cool:

3. Droid55

Droid55 Guest

Varför ska vi får dig på andra tankar? Jag förstår inte varför folk måste köpa nytt så fort en ny modell finns såvida hen inte saknar något som den nya har. Om du är nöjd med din nuvarande Nexus så tycker jag att du ska fortsätta med den.

4. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Suck. Inte en till sådan här tråd.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

5. Hankloose

Hankloose Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej inte en åsiktspolis till....
    Tack för reflektionerna god fortsättning på er

6. JoeH

JoeH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

det är ett forum det här eller hur?
    Är inte det det perfekta stället att höra sig för om tankar och åsikter?

Tjena.
    N4an var min första Nexus telefon, då jag kommer från desire, galaxy S iphone4 och nu Nexus4an så kan jag säga att det känns lite som att man får ett speciellt paket.

Den är ju "vanilla" så det är i princip bara att installera och konfigurera som man vill.
    Glömde bort vad du frågade efter.
    Galaxy Nexusen är lite mindre skärm och annan processor/grafikchip men ingen större skillnad tror jag..

Gillade dock inte storleken på skärmen.. känns så cp att behöva båda händerna för att göra saker..

7. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    Finns väl aldrig anledning att byta om man är nöjd? Köper man bara för att köpa har man inte mycket ovanför halsen..

Skulle jag haft en Galaxy Nexus hade inte jag heller bytt, jag bytte från en Desire och det blev en mycket trevligare upplevelse. Men mellan GN och N4 är det inte så stor skillnad i upplevelse.

Behåll din nexus, finns ingen anledning att byta, om du inte vill skryta för polarna utan anledning :P

8. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Fast om man vill ha åsikter så kollar man recensioner och de andra trådarna här på forumet. Man startar inte en ny tråd för att fråga varför man ska köpa den.

Jag får känslan att TS måste hävda sig och få bekräftelse att hen gör/gjort rätt.

Last edited: 28 dec 2012
  9. BMarkusK

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Precis som lolbazor skriver så är man intresserad av en telefon så läser man recensioner och andra trådar med mer information.

Man startar inte en tråd där det handlar om att någon skall försöka ändra någons åsikt. Är ju rätt onödigt att försöka ändra någons åsikt om den personen redan verkar nöjd med sin nuvarande telefon. Jag bryr mig ju inte om han köper och använder N4an eller inte. Skapar man en sån här tråd så är man oftast ute efter att provocera, och 9 av 10 ggr blir det bara massa tjafs.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

10. SuperAndroid

SuperAndroid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har inte heller ett riktigt "ha-begär" på Nexus 4 ännu. Det jag däremot har är ett "test-begär". Har inte lyckats hålla den i handen och testa den någonting alls ännu; vilket jag gärna skulle vilja göra. Efter det får man väl se om man vill ha den eller inte ;)

Anledningen är att jag börjat köra en del Photo Sphere-bilder, men tycker att kvalitén blir relativt låg på min Galaxy Nexus. Kameran ska som sagt var vara bättre i Nexus 4, och problemet med Photo Sphere-bilderna är inte mjukvaran (har lärt mig hur man tar bilder som sammanfogas bra).

11. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Bor du i Sthlm så kan jag komma förbi ditt jobb någon lunchtid någon dag så kan du få testa den lite snabbt om du är sugen på det :)

12. Burbruee

Burbruee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur? Tar jag bilder från vänster till höger är det inga problem. Men börjar jag på ett nytt lager en nivå högre upp så vips är halva dörren eller bordet borta. :P

13. BMarkusK

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Här beskrivs det bra :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2042581

14. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Bortsett ifrån att den är för stor är det absolut en av de bästa telefoner jag ägt!

15. SuperAndroid

SuperAndroid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Bor nere i Småland, men tack ändå :-)

Håller man mobilen horisontellt blir aldrig bilderna bra... Sen kör jag tre bilder i höjd innan jag tar nästa steg åt höger/vänster. Sen handlar det givetvis om att flytta mobilen så lite som möjligt, och istället för att dra mobilen ett varv runt sig så ska man dra sig själv ett varv runt mobilen.

För mig har det gett bästa resultatet. Men håller fortfarande på att experimentera vid olika tidpunkter :-)

Last edited: 30 dec 2012