Lånar tråden lite då jag har precis samma fråga.
Har varit helt inställd på att skaffa Nexus men det visar sig att priset inte är så bra som jag trodde. Jag behöver ändå teckna nytt abonnemang så jag tittar på tre.se då jag varit nöjd med dem i flera år + dem verkar ha bäst priser. Man får en LG G2 (eller en HTC 1, men inte lika intressant) för samma pris som Nexus.
G2:an är ju bättre på all hårdvara. Är det värt att köra på Nexus bara för att få kitkat/slippa LGs UI och få snabba uppdateringar?
Är egentligen inte så noga med att kunna ha det senaste men blev intresserad när google presenterade alla sina nya funktioner i Google+, Hangouts, Kamera app (HDR+ m.m.) osv. Kommer jag inte kunna använda detta förren LG uppgraderar till 4.4, vilket jag förståt kan dröja lääänge, eller går det att få in dessa funktioner tidigare?
Går det att förbättra LGs UI via appar/launchers eller är jag låst till deras design?
Som ni förstår kan jag inte så jättemycket. Oerhört tacksam för era åsikter och råd
TLDNR; Nexus 5 eller LG G2 för samma kostnad?
EDIT: Hur blir det att installer Cyanogenmod med deras nya installer på en LG G2, ska tydligen en vanlig svennson som jag klara av. Skulle det lösa mina problem?

Click to expand...