Nu har det blivit dags att testa android. Igen.
Köpte min första androidlur i början på året. Valet föll på en Xperia Z. Jag älskade känslan av hårdvaran i den men tröttnade fullständigt på hur buggig den var samt att den vid spelande snabbt blev varm och började frameskippa.
Då jag blev hopplöst trött på detta så valde jag att byta denna jämnt upp med en iPhone 4s, vilket jag absolut inte ångrar. Dock är det så att jag dels har väldigt svårt för iPhonen efter iOS 7. Det ser ut som skit. Sedan har det visat sig att föregående ägare har bytt skärm på den så dels svarar den dåligt på touch, hemknappen glappar samt att pixlar har börjat dö i skärmen. Så nu kikar jag efter en ny lur.
För det första undrar jag om alla androidlurar blir varma och börjar frameskippa eller om detta är ett isolerat problem på vissa enheter? För det var väldigt tydligt på Xperia Z och det problemet har inte äppelluren.
Jag provkörde en LG G2 vilket verkar vara en väldigt trevlig telefon hårdvarumässigt, men hur är det med deras mjukvara? Nexus 5 kostar mindre och kör ju en 'rå' version av android vilket borde underlätta med uppdateringar samt att man slipper ha telefonen nedskitad med en massa tillverkarspecifika program.
Jag har läst att kameran inte är bra på Nexus 5. Men jag antar att om man är nöjd med iPhone 4S's kamera så borde man väl bli nöjd med den också?
Nexusen har ju ett förhållandevis rimligt pris (cirka 4000kr) jämfört med många andra modeller. Vad är era åsikter?
PS. Jag vill inte ha en Sony eller Samsung, orkar inte förklara eller diskutera det, nöj er bara med att så är fakta

.
Click to expand...