Fråga: Nexus 7 2?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av arvido, 28 mar 2013.

1. arvido

arvido Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjena. Tappade nyss min nexus 7 i golvet från en meter och skärmen sprack samt att touchen inte fungerar längre :cry::cry::cry::cry::cry:. Då jag verkligen har älskat denna platta så ska jag givetvis inhandla en ny, men då är frågan om man ska invänta nästa version eller inte?

Så, för att komma till frågan, finns det några bekräftade rykten om en andra generation Nexus 7 inom en snar framtid, typ 2 månader?

Efter en googling så hittade jag att det ryktades om att den skulle komma i maj, men finns det någon som vet mer?

2. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Det är mycket möjligt att den kommer ut i maj, på Googles I/O. Men det är ju inte helt säkert. Men om du kan, försök att stå ut tills dess och kommer det ingen ny Nexus 7 då så får du helt enkelt köpa en ny av den nuvarande versionen :)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

3. arvido

arvido Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja alltså 2 månader klarar jag av att vänta som sagt. Å andra sidan så uppfyller ju den nuvarande mina behov med råge, och den blir ju inte sämre för att det kommer en ny. Svårt val det här måste jag säga.

4. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Sen tar det sin tid före den finns i Sverige. Närmare hösten om man ser hur det var med nexus 7.

5. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Det går alltid att hitta någon begagnad för ca 1500 och den kan du sälja för samma pris om du känner att du vill uppgradera efter två-tre månader. Kan kännas skönt om ryktet är i ospecificerad tid

Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy

6. arvido

arvido Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Då tar jag hellre ett extra nattpass och köper mig en ny istället. Tror jag gör så att jag går in på samma mediamarkt som jag köpte den på och försöker få en ny på garantin. När det inte går så köper jag helt enkelt en ny men försöker få med ett resefodral till.

Sen får jag ju använda min drulleförsäkring för första gången i livet, och det är väl kul.

7. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Det är nog klokt. Och om en ny Nexus 7 skulle komma ut i maj så tar det ju som sagt ett tag innan den kommer till sverige.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

8. Tobbis

Tobbis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Känns som att om det var en Nexus 7 2 på gång så hade nog den presneterats under Google I/O tyvärr. Tror nog vi får vänta ett tag

9. unehed

unehed Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Är sugen på en Nexus 7 men det skulle kännas tråkigt att köpa en ifall efterföljaren kommer direkt. Efter en snabb googling verkar det inte ha hänt så mycket sedan Google I/O. Vad tror ni? Är efterföljaren på ingång?

10. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Svårt o säga. Allt är enbart rykten än så länge så det finns en chans att det inte kommer ut någon sådan. Men jag kan inte tänka mig att det inte kommer en efterföljare. Iaf, jag kan rekommendera dig att skaffa dig en Nexus 7. Mycket surfplatta för pengarna och som säkert kommer "hänga med" 1 år framöver.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk HD

11. Tobbis

Tobbis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER