Problem: Nexus 7 bootar inte..?

Discussion in 'Google Nexus' started by nyrakad, Dec 13, 2012.

1. nyrakad

nyrakad Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Jag har en Nexus 7 som inte bootar längre. Min 4-årige son tappade den i parketten.. Det finns inte en repa eller något annat synligt fel på plattan.

När man trycker på "start"-knappen så får man ibland en Google-logo sen är det svart skärm med svaga "meteoitfall". Jag undrar om det är OS:et som har ballat ur och om jag få har möjlighet att föra över en ny image?

Har ingen möjlighet att välja USB-debug mode då jag inte kan använda skärmen.

Är det möjligt att återställa/förnya plattan med Wug´s Nexus Root Toolkit eller Google Nexus 7 TOOLKIT utan att plattan är i USB-debug mode?

Har sökt i det här forumet och på xda men inte funnit något som hjälper.

Vad ska jag göra?

Tack på förhand.

Uppdatering 2012-12-14:

Problemet är löst! Jag öppnade upp plattan igår kväll och tryckte försiktigt överallt. Märkte då att kopplingen från batteriet inte satt 100%-igt i sin kontakt! På med luckan igen och JAAAAAAAAAAA... plattan funkar igen!

Nu ska jag leta upp något case, STORT och i gummi, så ungarna kan fortsätta "låna" plattan.

God Jul

Last edited: Dec 14, 2012
  2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    De låter som något med hårdvaran har tackat för kaffet efter smällen. Jag tycker du ska åka tillbaka till affären med den och se om de kan hjälpa dig. Om du ger dig på att flasha den så kanske de blir strul med garantin i värsta fall.

3. Lovelime

Lovelime Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej. Jag tänkte att jag lånar din tråd lite då min hade haft ungefär samma rubrik, men inte helt samma problem

Är ny android användare och jag köpte en nexus 7 i måndgas, var jätte nöjd.

Men sen idag så satt jag och kollade på film i BSPlayer och skulle kolla om jag kunde dra ned rullgardinen för togglingsknapparna till höger. När jag gör den handrörelsen så blir skärmen svart och den bootar om efter ett par sekunder och sen är fast vid "X" bootloggan. (väntade 20+ minuter vid flera tillfällen för att de om den hoppade igång)

Starta om igen tänkte jag, hjälpte inte.
    Gick in i fastboot(?) menyn och startade om bootloadern, hjälpte inte.
    Gick in i recovery menyn och gjorde en factory reset/wipe, hjälpte inte.
    Gick in i revovery menyn och gjorde en factory reset samt rensa cache partitionen, hjälpte inte.

Enheten hade vanilla android 4.2.1(som väl är den senaste) och var inte rootat.

hade bara installerat ett fåtal och applikationer som ändrade saker i OS
    Swiftkey 3, airlock.

Det enda jag kan tänka mig i övrigt som skulle påverkat är att jag i developer console stängde av tilt funktionen för chrome då jag hörde att det skulle spara lite batteri.

Nu åkte jag till mediamark och fick den utbytt så allt är frid och fröjd, men jag undrar såhär i efterhand om det var något mer jag kunde gjort själv för att fixa det.

Hade det troligtvis gått att flasha om ROM genom ADB?, eller var det troligtvis något hårdvaru fel?

Tackar för svar på förhand.

4. eidos

eidos Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ett litet underligt fel men det någonting får mig att tro det skulle vara ett mjukvaruproblem och ingenting som du själv åstadkommit om den är stock out of The box/ som den levererades. Vad du hade kunnat pröva själv är att med hjälp av datorn och adb pushat upp en factory image på senaste versionen av jelly bean och startat om från början med nytt och fräscht OS, men men det är kanske inte så stor skillnad från att göra en factory reset i recoveryn.

5. Lovelime

Lovelime Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tackar för svar. Jag får försöka läsa på lite hur man gör för att flasha om med factory imagen så jag kan det om jag skulle råka ut för något liknande igen.

Jag har haft extrem otur med trasig hårdvara de senaste 2 åren på diverse prylar, så kanske bara var min otur som gav mig en felaktig första gången.