Fråga: Nexus 7 eller Asus TF300T?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av JeppeJ, 9 okt 2012.

1. JeppeJ

JeppeJ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej!

Som så många andra troligen gör just nu funderar jag starkt på ett köp av en Nexus 7 när den nu äntligen släpps i Sverige. Det finns dock några saker jag ogillar med Nexus 7, t.ex. den begränsade mängden internminne i kombination med avsaknaden av minneskortplats samt avsaknad av HDMI-utgång. Det närmaste alternativet upplever jag som en Asus TF300T som utöver störra skärm (vilket inte nödvändigtvis är ett plus) även har mer internminne (32GB), minneskortplats och HDMI-utgång, m.m. för ca en tusenlapp till (ca 3400 kr).

Jag kan nämna att mitt tänkta användnigsområde för plattan är underhållning på resor, ofta utan möjlighet till internetuppkoppling, vilket är orsaken till att jag vill ha mer internminne.

Min fråga är: Vad anser ni är fördelarna/nackdelarna med Nexus 7 jämfört med en Asus TF300T?

Specifikationsjämförelse:
    http://www.netonnet.se/CompareView/...temList=175617&btnCompare.x=39&btnCompare.y=7

2. Kirk242

Kirk242 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Köpte en TF300T fast blev mycket besviken, kass byggkvalitet, medioker hårdvara,mycket backlight bleeding på skärmen. plast bakdelen gav vika..så jag lämnade tillbaka den och köpte en Sony Xperia Tablet S istället som jag är mycket nöjd med... nu är det ju Asus som gör både TF och Nexus, du köper nog grisen i säcken...:)

3. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Med nexus media importer och usbotg är internminnet inte något jätteproblem, även om man önskar att man slapp avinstallera 2gb spelen för att få plats med nästa... :-)

För egen del så ser jag inte något jättebehov av hdmi, även om jag har en mhl-kabel till min galaxy nexus. Har faktiskt bara använt den en gång.
    Tror du att du måste ha möjligheten så är det fel, annars är det mer rätt med n7an i mitt tycke.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

4. vastis

vastis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch2
    Jag har både en Nexus7 och en TF201. Jag skulle inte vilja vara utan nån av dem :)
    Primen används mest som "bärbar dator på soffbordet". Bra med tangentbord, som tex nu när jag skriver mycket och fort. HDMI använder jag för att tex skicka svtplay till tvn.

Nexus7:an är underbar med sin smidighet. Alltid med i väskan till jobbet, ligger fint i en hand, bra för surf i soffa och säng osv.

Det finns en Android för alla tillfällen? :)