Problem: Nexus 7 med 3g problem!

Diskussion i 'Google Nexus' startad av DeFacto, 21 aug 2013.

1. DeFacto

DeFacto Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Swedroidare!
    Jag vet inte om detta är rätt forumtråd för frågan eller om det finns någon som ställt samma fråga för då får ni gärna länka den.

Nu till problemet, jag har införskaffat en Nexus 7 32 3g och jag kan inte få igång det mobila nätet. Jag har Fogg Mobile på den och har följt deras instruktioner och ändrat APN men kan ändå inte få det att funka. Försöker jag ända MNC i APN inställningarna så går inställningarna inte att spara. Det bara försvinner! Det konstiga är att när jag har standardinställningarna på APN så kan jag komma in på Fogg Mobiles hemsida och logga in. Jag kan även där klicka runt och har till och med lyckats skicka ett meddelande till supporten. Så 3g:n måste fungera men den fungerar bara på deras hemsida. Är det någon som har samma problem eller kanske har hört detta förut? Jag har sökt runt på google och kollat i olika forum men inte hittat svaret på frågan.

Tack på förhand!

2. EUNE

EUNE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Enklast att kolla så 3g funkar måste ju vara att sätta i ett annat sin kort.

På min Chromebook måste jag se till att roaming är förbockat med Fogg för att det ska funka.

Testa med dataroaming på och som det händer något.

Skickat från min HTC One X med Tapatalk 4

3. GmbH

GmbH Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 019
    Telefon:
    Oneplus 13T China Version

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 13T China Version
    hos mig funkar det bra med fogg
    dock så visar den "telenor/fogg" istället för "3"