Tips: nexus 7 släpps i tyskland 3:e sept.

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Mertzi, 24 aug 2012.

1. Mertzi

Mertzi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Ursäkta om det är fel att starta ny tråd, men tror gemene svensk vistas oftare i tyskland än storbritannien pga vår hälsosamma alkoholkultur. Det ser ju ut som vi får vänta ända till oktober för sverigerelease, och priset verkar dessutom bli bättre i tyskland pga den svaga euron, 249euro (2159 enligt forex) för 16gb.

http://phandroid.com/2012/08/22/nexus-7-launching-in-germany-on-september-3/

jag ska till tyskland ett par dar i september, ska dubbelkolla med asus huruvida garanti gäller i sverige, och isåfall blir det nog köp.

Karmeck, MikkeNoOne och namatoj gillar detta.
  2. amblyo

amblyo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som hittat någon som ska sälja ännu?

3. Johsa

Johsa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi A2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi A2
    Platta:
    Nexus 9
    Övrigt:
    Toshiba Chromebook 2
    Gött om det stämmer... Måste nog köpa en till familjen också!!

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

4. namatoj

namatoj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

I artikelns källa (http://www.androidnext.de/news/nexus-7-deutschland-2/ på tyska) så stod det att det avsåg teknikkedjan Saturns butik på Alexanderplats i Berlin. Dock finns det Saturn-butiker närmare Sverige än så, de tre närmaste är i Flensburg, Lübeck och Rostock.

Är ni intresserade så kan ni hålla utkik på http://www.saturn.de/ om det står något när det börjar närma sig. Jag är väldigt sugen att dra ner och införskaffa en.

/namatoj

5. Mertzi

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

än så länge bara hittat saturn, och jag ska till essen och där finns saturn, hoppas verkligen dom hinner få in före jag är där.

är det nån som är bra på tyska? kanske kan kolla in android-hilfe för mer info, det är ju ett stort tyskt androidforum. jag kan ingen tyska mer än achtung, eins zwei drei vier och toooooor!

6. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Media markt skall också ha den.

Finns här i essen:

http://www.mediamarkt.de/mcs/marketinfo/Media-Markt-Essen,76358,-3.html

https://www.dropbox.com/s/c4gr49av42b6tvf/mm_nexus7.jpg

7. Mertzi

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

tack som fan! två alternativ och allt pekar ju på 249 euro också. båda ligger nära där jag ska bo. 1km till saturn, 3 till mediamarkt.

jag undrar om man drar nytta av att köpa på mediamarkt ifall man blir tvungen att reklamera och kan göra det på mm i sverige, nån som vet?

8. Umaro

Umaro Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Intressant... Det finns både ett Mediamarkt och ett Saturn i staden där jag bor. Ska kika förbi där den 3:e September om de fått in nåt. Kan uppdatera här när jag vet mer!

EDIT: Gick in på Play store från Tyskland nu, Nexus 7 finns att beställa därifrån för €199 (8 GB) eller €249 (16 GB), leveranstid 3-5 dagar.

Last edited: 27 aug 2012
  9. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
  10. Mertzi

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Grymt! Kanske kör en 8gb istället då, 1700 är rätt bra pris. Ska inte ha den för att lagra nåt på och 400-420 spänn för 8gb extra, det kanske är snålt men jag tycker det är lite väl mycket. Tycker det är konstigt att dom följer dollar-mönstret, 199USD för 8gb och 249USD för 16gb rätt och slätt "översatt" till 199 euro / 249 euro. Skillnaden i dollar är ju inte alls lika stor.

11. Fjaeril

Fjaeril Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Flikar in, om någon är intresserad.
    Saturn(Media-Saturn) äger mediamarkt.

12. fetaost

fetaost Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Släpps den i Barcelona i butik samma datum? Åker hem imorgon nämligen och det vore kul att ta med sig en platta :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

13. Umaro

Umaro Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Var inne på ett Mediamarkt idag och förbokade ett exemplar. Enligt en av försäljarna så hade Mediamarkt exklusivitet på försäljningen av Nexus 7 i en vecka, men han verkade osäker på om detta gällde Saturn ockå (de tillhör ju i grunden samma koncern).

Han bekräftade också att enheten skulle släppas på måndag, men trodde inte att partiet skulle räcka till alla affärer (enligt honom var 5.000 enheter tillgängliga totalt för Mediamarkt att sälja på releasedagen, det låter i mina öron som ganska få enheter).

14. Gero

Gero Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

15. Mertzi

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

tack för allt matnyttigt!

undra om jag kan våga förboka, jag kommer va i essen 13/9, kanske inte går reservera en såpass länge.

5000 låter extremt lite, fr a i tyskland där väl android är väldigt populärt?

16. Umaro

Umaro Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag skulle säga att det är ungefär samma fördelning här kontra Sverige gällande fördelning android/iphone/etc.

Dock så var det enligt honom 5000 enheter som de fick in på releasedagen, det skulle komma fler enheter efter hand. Och om det han sa stämde att de hade exklusivitet i en vecka så kan det ju innebära att andra affärer kan ha börjat sälja den till dess.

Det brukar funka väldigt bra att se lagerstatus för enskilda butiker både på Mediamarkts och Saturns hemsida, så du kan ju hålla dig uppdaterad om läget innan du åker. Det verkar dock som att man måste ha en tysk adress för att kunna reservera, vet inte om det går att kringgå eller om det går att fylla i en fuskadress.

EDIT: De flesta på tyska forum som beställt från Google Play fick sin platta redan dagen efter, trots att hemsidan säger 3-5 dagars leveranstid.

Last edited: 30 aug 2012
  17. Mertzi

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

jag har fått känslan av att sverige inte riktigt hänger med resten av världen och att iphone fortfarande är störst här. har dock ingen statistik att bekräfta det med. däremot såg jag statistik som sa att android är störst i tyskland, frankrike och UK.

bra med lagerstatus! du får gärna rapportera när du hämtat din om den är i bra skick, borde ju va en ny laddning som går till europa och att dom förhoppningsvis löst det där skärmglappet jag läst så mycket om.

jag har en syster som pratar tyska mer eller mindre flytande, kanske kan be henne ringa till saturn eller mediamarkt i essen två dagar innan jag drar och be henne fråga om dom kan lägga undan.

18. jonte_nbfl

jonte_nbfl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som vet om det är någon frakt om man beställer från Google Play? En polare är i Tyskland nu och kan beställa hem till honom i Tyskland om jag vill.

Tänker om det tar slut snabbt i butiker och så. Särskilt om bara Media Markt får den första veckan också. Vill liksom att han ska få så lite arbete som möjligt.

Och det verkar ju gå snabbt att få den från Google play.

Priset lär ju inte direkt vara bättre när den kommer till Sverige (när den nu kan tänkas göra det med tanke på de olika buden)

Tack på förhand för svar!

19. Umaro

Umaro Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag tror att frakten från Google Play ligger på runt 9-10 euro (någon på android-hilfe.de fick ge 258,99€ inkl. frakt). Jag tror också att man i likhet med Google Play i andra länder även här måste betala med ett Tyskt betalkort.

20. Umaro

Umaro Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu börjar Nexus 7 dyka upp i lager på ett antal Mediamarktbutiker i Tyskland. Jag har även fått mail att min enhet finns att hämta ut. De går även att beställa från Mediamarkts hemsida men jag tror att man enbart kan beställa till tyska adresser. Nu finns den även på Saturn.de men där står det både på internetlagret och samtliga butikslager att de får in den om 2-3 veckor.