Nexus Batteritid

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Raowlman, 5 feb 2010.

1. Raowlman

Raowlman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag undrar bara om jag är ensam med problemet att ha dåligt batteri på min Nexus one, det håller max i 1,5 dag, vet inte om det kan vara att jag pillar mycket med den nu i början, men det tycker jag inte att jag gör :P

Har någon samma problem eller någon bra lösning för att spara batteri?

2. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Tror det kan räknas som rätt normal tid. Lär dig bara att ladda varje natt :)

.. om du vill spara batteri så är det bara att stänga av allt lull-lull och alla widgets som uppdaterar sig periodiskt.

3. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Vi upplevde att batteritiden i vårt recensionsexemplar av N1 tvärtom är ganska bra, jämfört med exempelvis HTC Magic och Acer Liquid. Att man får ladda varje natt är mer regel än undantag vad gäller smartphones, det är samma visa med alla sådana, tyvärr.

Batterierna är tyvärr nästan lika kassa idag som de var för 40 år sedan, vad gäller kapaciteten för att lagra ström. Mycket lite har hänt. Däremot kan de laddas snabbare och fler gånger nu, och eftersom övrig elektronik kan krympas allt mer så finns det mer plats för batteriet på moderna telefoner, vilket i teorin innebär lite fler mAh. Tyvärr verkar hetsen att göra så tunna och lätta telefoner som möjligt äta upp detta, så batterierna är fortfarande ungefär lika små som de var för tre år sedan.

4. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag pillar en hel del och det räcker ganska bra en hel dag, men vill jag leka mer på kvällen så får jag ladda igen, dock går det rätt snabbt att ladda upp den. Väntar nu på att jag ska få köpa en docka så man bara kan ställa dit den när man kommer hem.

5. ztrafe

ztrafe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Måste ladda min 2 gånger per dag. Min iPhone krävde bara en laddning. Men har å andra sidan skärmen på full ljusstyrka och densamma använder drygt 80% av allt batteti enligt Battery Usage appen. Trodde OLED skulle dra mindre ström, vilket det iofs lanske gör, eller? Använder drygt 60-70 % på lägsta.

6. Pontzy

Pontzy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    AMOLED drar mindre ström ja, men däremot är det kraftigare processor m.m som drar mer batteri så det går egentligen jämnt ut. Men att ha ljusstyrkan nertonad hjälper nog en hel del.

7. ztrafe

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jo, kan tänka mig det. Men Battery Use appen säger något helt annat. 80% screen - 6% Android system vilket innefattar CPU. Då har jag bara ljusstyrkan på mellanläget.

8. Magnus Olsson

Magnus Olsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2 gånger per dag låter extremt, kör du med GPSen mycket eller nått? min började på 1 dygn men nu räcker den nästan 2 dar. då har jag blåtand, GPS och wifi av på dagarna när jag jobbar och slår på wifi när jag kommer hem. batteriet blir bättre efter ett par laddningar med.

9. ztrafe

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Får hoppas det. :)
    Jag har den på standby mestadels och lyssnar på Spotify (Offline mode) Surfar kanske 1 timme med få sidladdningar. Skriver 10-20 sms och några e-mail. Något samtal. GPS Av.

Spotify använder enbart några få %.

På 25min har batteriet nu tappat 9%, varav skärmen har använt 85% av batteriet. Webbläsaren 8%. CPU 5% Full ljusstyrka. Kanske är rätt okej iaf?

Hur många procent använder era Nexus:ars skärmar enligt Battery Use Appen?

Last edited: 6 feb 2010
  10. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Så det här med att OLED inte drar så lite ström kanske inte stämmer då, utan är mer som det skrivs i Wikipedia?

"While an OLED will consume around 40% of the power of an LCD displaying an image which is primarily black, for the majority of images, it will consume 60-80% of the power of an LCD - however it can use over three times as much power to display an image with a white background[52] such as a document or website. This can lead to disappointing real-world battery life in mobile devices."

Kanske kan någon tex testa om det här stämmer på Nexus?

11. BenPool

BenPool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Jag tillhör också skaran, än så länge en liten skara, som laddar 2 ggr per dag.
    De flesta dagar iaf

Jag spottar och surfar en del, en hög med sms blir det också. Kollar mailen en massa mm mm
    Det enda jag inte gör är att ringa med telefonen :)

12. nixxez

nixxez Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hur mycket mer batteri dras om man andvänder livewallpaper, cirkus?

13. viktor

viktor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har push på två exchangekonton och sen gmail. Kör spotify en del. Sen pillar jag extremt mycket nu när jag precis fått luren och batteriet räcker precis en arbetsdag. Tycker det är ok.

14. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag tycker att batteritiden är vad man kan förvänta sig men jag funderar på om det går att stänga av animeringen på hemskärmen, de här färgade strecken som drar runt över skärmen borde väl bidra till att batteriet töms snabbare?

15. Dylan

Dylan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det är ju bara att bara att byta bakgrund. Ja Live Wallpapers drar lite extra batteri, tvivlar dock på att det är väsentligt mycket.

16. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja, du ser vad lätt det var ;) Tackar.

17. ulmerkotten

ulmerkotten Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man får se till att smurfa på mörka websidor :-) ...sen tycker jag swedroid borde bli "nexus one no battery drain"-compliant och byta till ett mörkt tema. För här ägnar iaf jag mycket tid ;-)

18. Zatacka

Zatacka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

regel nr 1 måste väl ändå vara att skaffa en application manager som stänger av allt du inte använder samt ändra inställningarna så att skärmen inte är på 100%, att den släcks efter 1minuts inaktivitet och ta bort vibrationer för tex knapptryckningar och sånt onödigt.
    Vilken lång mening det blev ^^

19. inact_0052

inact_0052 Guest

Jag körde en task manager i princip hela tiden på min Magic. Men jag har läst att det inte är bra att döda processer hela tiden, att det i långa loppet bara skadar telefonen.
    Är det inte så att när luren behöver mer minne etc. så stänger den automatiskt av vissa apps som inte använts på ett tag?

20. Jensen

Jensen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

batteritekniken har ju blivit bättre, sett till de senaste 15 åren. MEN samtidigt har man ju petat in mer hårdvara och kraftigare hårdvara. så den vinsten man har gjort me bättre batterier, har man ätit upp med mer krävande hårdvara.