Nexus eller S3?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av dr0pkick, 6 maj 2012.

1. dr0pkick

dr0pkick Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Sitter och funderar på om jag ska köpa ny telefon, står mellan S3 och Gnexus.
    Vilken är bäst gällande förhållandet mellan pris/prestanda.
    Gillar inte direkt touchwiz, drar ner prestandan en del iaf på min tab. Dock lägger jag gärna in olika roms.
    Vad anser panelen om mitt framtida problem? Gnexus, s3 eller vänta på nästa nexus.

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

2. Adamski

Adamski Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Satt lite i samma tankar igår och beställde en nexus. Har en nexus s idag och gillar skarpt googles orörda os. Men det som kanske avgjorde var det fina priset dustin har på nexusen just nu.

Skickat från min GALAXY Tab 8.9 via Tapatalk 2

3. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Var lite inne på samma sak men kommer nog att vänta tills nästa Nexus och hoppas på nått bättre.

4. lupus

lupus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

GNex kostar lite under 4000kr, SGS3 kommer antagligen kosta kring 6000kr i början. Har SGS3 50% bättre prestanda? Grafikmässigt - garanterat, CPU - inte omöjligt. Så planerar du på att spela mycket krävande spel så är nog SGS3 det bättre valet.

Antagligen kommer SGS3 också att få mycket stöd av ROM-utvecklare, men jag själv (som har suttit och valt mellan SGS3, HOX och Nexus) har bestämt mig för Nexusen eftersom:
    - Jag behöver inte vänta på att moddare får till någon ROM, utan den har vanilla ICS från start
    - Jag använder Linux och då är det smidigare att kunna använda Googles officiella verktyg än att använda Odin och skumma tredjeparts-verktyg.
    - Den kommer stödjas länge av både Google och moddare
    - Som jag förstått det finns all källkod till Nexusen tillgänglig, vilket innebär att det aldrig kommer vara något strul med att viss hårdvara inte fungerer eller fungerar dåligt p.g.a. att drivrutiner måste backward-engineeras.

Sen om det är Galaxy Nexus eller nästa Nexus som gäller beror nog mest på hur tålamodig man är ;)

Last edited: 6 maj 2012
  5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 362
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    När nästa Nexus kommer lär S3 ha ett lägre pris också - alltså kan det vara mer motiverande att köpa den då. Idag om man sätter Galaxy Nexus mot S3 så tror jag mer på att S3 är den bästa telefonen - det kommer nog ganska snart vanilla-versioner av Android till den också!

6. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

S3 är ju lite bättre på det mesta, förutom TW och avsaknaden av softkeys.. Skulle jag inte redan ha en Nexus skulle jag nog slå till på en S3, men aldrig att jag skulle byta.

Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2

7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

verkligenheten på de flesta nya lurar är att man eg bara får nånting nytt om man är gamer.. du behöver inte 4 cores för alla de simpla apps som görs.

8. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag tänker vänta på nästa Nexus. S3 överraskade inte så mycket och jag vill ha vanilla. Känner dock inte behov av att byta ännu så Nexus om ett halvår blir nog ganska bra, men om jag skulle byta idag hade det blivit Galaxy Nexus.

9. Xaz

Xaz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Känns svårt att motivera ett köpt till S3 när prislappen skiljer 2000 kr enligt mig. Quad Core lär du inte ha särskilt mycket användning för och Samsungs nya funktioner i S3'an är något jag skulle kunna klara mig utan.