Problem: Nexus och Handcent, kontakter saknas

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Nemlejh, 16 dec 2011.

1. Nemlejh

Nemlejh Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Lägger frågan i detta forum då problemet dykt upp när jag bytte telefon här i veckan till en Galaxy Nexus.

Min Handcent sms app registrerar enbart 75 av de 99 kontakter jag har synkat från mitt google konto. Detta gör också att de kontaktgrupper jag har organiserat inte är kompletta (vilket jag märkte när en spelare i laget inte fick info om ändrad träningstid).

Har testat alla möjliga saker som att starta om telefonen, installera om appen, synka om kontakterna mm. Är det någon annan som råkat ut för detta problem och kanske också har en lösning?

Har sökt på problemet men inte hittat ngt som fungerat.

Tack på förhand för hjälpen
    /Nemlejh

2. wintersun

wintersun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kolla vad telefonnumret står angivet som, handcent tar bara med de som har mobilnummer, så om det står som "hem" eller "arbete" syns de inte. Kan säkert finnas nån inställning för det också.

3. Nemlejh

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Verkar tyvärr inte vara det som krånglar. Ser t ex arbetsnummer till en bilverkstad men inte nr som står listade som mobilnr till andra kontakter.

Tack för tipset dock.

4. nackskott

nackskott Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Lånar LITE här...
    Har du reggat dig på Online services också? (i handcent alltså) jag kan inte logga in på det på min, men det gick finfint på min gamla Desire. Kanske kan vara något i handcent som strular med ICS tänker jag?

Om du inte har online konto hos dem, så om du pallar att prova skapa ett och logga in så vore det intressant att höra om det funkar

Jag har nog fått in alla mina kontakter iaf, ska kika lite närmare för att se om nån saknas...

5. Nemlejh

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan inte logga in just nu men va inloggad i onsdags kväll utan problem och hämtade lite backuper till Nexusen. Så kanske är något problem just nu?

6. nackskott

nackskott Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, vad får du för felmeddelande när du loggar in nu då? Jag får "Exception! Incorrect account name or password" (trots att det är rätt info alltså)

Jag har alla mina kontakter iaf, dubbelkollade det nyss. Verkar inte spela någon roll vad numret står som heller (mobil, hem, arbete osv)