Nexus One - fem frågor

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Kausti, 9 feb 2010.

1. Kausti

Kausti Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

God morgon kära Swedroidare... Swedroids... Swe... fellow nerds! Är ny här på forumet och jädrans sugen på en Nexus One. Därför har jag några frågor. Ställde dom tidigare på ett annat forum men blev hänvisad hit eftersom ni tydligen ska kunna det mesta om telefonen här.

Då kör vi:

1. Hur fungerar det med Android och offline-GPS? Jag kommer tågluffa genom Europa i sommar och kommer behöva en GPS som jag kan förlita mig på. Att ladda ner kartor från datorn är inga problem, minneskort på telefonen är det inte heller, men kan man köra offline-GPS på den?

2. Hur mycket datatrafik drar program som Layar, Google Goggles osv? Det är ju ingen höjdare att använda lokala kontantkort för att se 20 euro dras från kortet på 1 minut... Surfa lär man dock få låta bli.

3. Hur bra fungerar ovan nämnda program för sevärdheter t.ex? Har tänkt ha telefonen med mig som navigator som sagt och t.ex. Layar verkar ju för coolt för att vara sant

4. Vilka är dom vanligaste felen på telefonen? Det måste ju vara några slags problem som uppstått? Nån som har nån information?

5. Hur bra fungerar diverse SNES/NES-emulatorer på Nexusen just nu? Spel överlag, är det någonting att hänga i julgranen? Lär mest bli puzzelspel/emulatorspel i så fall.

2. flaxroid

flaxroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1: inte med medföljande programmet Maps, men det finns mycket bra GPS program att köpa på Market ca 600 o då får du kartor på minneskortet.

2: man behöver inte ha fet Bredbandkonto räcker med slöare uppkopplingar som i sin tur e billigare, det drar inte mycket Mb om du endast använder dessa program. beror också på om du ska utforska allt i den stad du besöker. obs att det ofta finns WiFi gratis i olika städer, värt o kolla upp ................

3: mycket bra eftersom dem e skapade just för att få info om olika objekt. Layar och wikipedia har bra funktionalitet.

4: inte upplevt något faktiskt, kan vara hal ibland eller så e det min klumpighet, värt att införskaffa skalskydd om du reser och även WaveSecure ifall den blir stulen eller borttappad, lättare att hitta, sök på forumet om just det programmet så får du svar.
    OBS: Du bör införskaffa adapters om du ska luffa i länder som har en annan standard

5: Nej, eftersom Nexusen saknar Hårdvaru Multi Touch så e det väldigt svårt att köra SNES, men det finns mååååååååånga roliga spel på Market.

Hoppas jag kunde svara på dina frågor, e det mer du undrar så shoooot

Last edited: 9 feb 2010
  3. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Gör den? Hur kan då t.ex pinch zoom funka?

4. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nej den har stöd, dock bara för två fingrar samtidigt.

5. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Då borde väl en NES- eller SNES-emulator funka ok?
    Fast man kan förstås inte springa i Super Mario Bros...

6. DroidShout

DroidShout Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
  7. sockan

sockan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nexus har multi touch. Det är bara utvecklaren som inte har implementerat det i emulatorn. Bara för att utvecklarna är sega med implementation gör det inte mobilen mt-lös...........

8. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

9. emilakered

emilakered Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Telefonen hade multitouch innan med, det var bara först nu Google valde att implementera det i lite medföljande program.

10. Fredro

Fredro Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

Själv så tror jag att det är skaparna av emulatorerna som inte har implementerat multi-touch stöd då det funnits hela tiden

11. alongusername1

alongusername1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Enligt Packetlss så är det inte MT likt iFånes utan en enklare typ som egentligen bara tillåter en del dualtouchfunktioner och absolut ingen riktig flera fingrar samtidigt åt olika håll. Och vad jag sett av alla emus så verkar det stämma vilket gör N1an till en rutten spelmaskin då den saknar fysiska knappar. Där är t ex. en Magic bättre om jag förstått saken rätt då den har ett par fysiska knappar vilket räcker till de flesta spelen.

Se denna tråd:

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=6052&page=2

12. swipe

swipe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick min N1:a idag och har precis provat att spela Super Mario Bros genom Nesoid lite. Jag måste säga att det fungerade perfekt, kan hoppa och styra samtidigt :) Nu är jag glad igen och ska fortsätta leka, hej på en stund :P

13. DroidShout

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

Sj tror jag också detta, som vi vet så funkade MT på ett par apps i marketen innan uppdateringen, så det borde vara något med att utvecklarna inte kunnat ha detta i emulatorn av en viss konstig anledning.

14. bab

bab Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag läste någonstans att det är en och samma kille som har skapat dom flesta emulatorna (Gameboid, Snesoid etc), och nyligen så har han fått en Nexus One själv vilket är anledningen till att det inte fanns så bra stöd för MT tidigare.

Emulatorerna uppdaterades typ i förrgår av honom med bättre stöd för MT, så ni som har en Nexus One kan ju testa dom uppdaterade versionerna.

15. topgun

topgun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för infon! Bekräftar det jag har sagt hela tiden att vi kommer att se mer och mer och förbättrad MT i nexus one ju mer plattformen mognar hos framförallt program och spelutvecklarna.

16. DroidShout

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    låter mycket bra!

17. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Ja, han heter Yong Zhang. Har haft regelbunden kontakt med honom sedan i slutet av januari om detta där vi diskuterat förslag. Placeringen av knapparna var en sak. I nästa version får vi se en inställning för att välja om layouten ska se ut som i senaste eller näst senaste versionen. Påpekade lite problem med den senaste uppdateringens placering som tyvärr var en missuppfattning av ett tidigare förslag. Trevlig och hjälpsam utvecklare dock ska sägas. :)

18. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Offtopic: Kan du tipsa han om att lägga till a/b knappar på skärmen? Bravo/Nexus verkar inte ha särskilt bra knappar för att lira spel med ändå (Home-knappen tar dig till home-screen osv).

19. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Åtminstone de 2-3 senaste uppdateringarna har knappar på skärmen i både Nesoid och Gensoid i alla fall. Touch-knapparna fungerar också helt ok sedan han implementerade stödet för multitouch. Dessa är ju egentligen bara ytor på touch-lagret, precis som resten av skärmen.

20. alongusername1

alongusername1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER