Nexus one från staterna..

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av anvendarnamn, 7 okt 2010.

1. anvendarnamn

anvendarnamn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja tja!

Jag har en Nexus one här som jag skulle vilja roota och installera nån ROM som har svenskt språk.
    Jag har nu 2.1-update1 firmware på den.
    Jag har rootat en Hero och en Legend förut men funderar på om det är nåt speciellt jag måste tänka på eftersom den är från staterna? Den är Google brandad och kör alltså inte nåt HTC operativ.

Skulle gärna vilja få tips på stabila roms som är enkla att använda och med så lite buggar som möjligt. Det är en nybörjare som ska använda luren.
    Posta gärna nån/några guider ni har följt för att roota eran Nexus one. Enklast möjliga är ju skönt så klart.

Tack på förhand!

2. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

CyanogenMod 6 har Svensk språk och fungerar klockrent.
    Har du testat uppdatera till 2.2, har för mig att det finns Svenska med som språk där, kan dock ha fel.

3. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Svenska kan man få ganska bra med MoreLocale, iaf på 2.2 som du säger tror jag.

Dock finns det inte svenska på keyboardet och så, utan det får man ta på annat håll.

Med med CyanogenMod6 har jag sett nu att det finns fullt stöd för svenska i hela telefonen och även på original keyboardet.

Själv kör jag dock med HTC-modden som keyboard. Tycker det slår original stort.

/Söder

4. Vispen74

Vispen74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    382

MINA ENHETER

Med morelocale så blir de appar som har stöd för det, på svenska. Operativet förblir dock på engelska. Skulle också vilja ha in europeiska romen i min N1 för att få svenska rakt igenom om det skulle vara möjligt utan tillgång till root.

5. anvendarnamn

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inte provat uppdatera mest för att jag tänkte att då kanske jag åker på att nedgradera för att roota.
    Jag kommer antagligen roota luren och köra in cyanogenmod 6 låter det som. Nån som kan länka till en guide för rootning?

6. anvendarnamn

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

lite irriterande att det laggar lite när man scrollar bland apparna.. tror jag ska testa nån annan. Glömde ändå installera ny radio så måste wipa den på nytt..

7. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

För det gör det ju VERKLIGEN inte på original-ROM:en.

OBS: Ironi. :)

/Söder

8. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=Full_Update_Guide_-_Nexus_One

Såvitt jag känner till är det inte någon som åkt på en nedgraderingsprocess för att roota (som är så vanligt på de mer inlåsta telefonmodellerna), speciellt inte om man låser upp bootloadern. Jag rootade min 2.2.1 för hand för ett par dagar sedan och även om det var bökigt att byta ut recoveryn så var rootningsprocessen bara en installation av ett Windows-program och därefter ett klick på en "Root"-knapp i det programmet; klart!

Last edited: 2 nov 2010
  9. anvendarnamn

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ju lyckats roota och installera custom rom på den nu. Enda strulet jag har nu är att välja vilken radio jag ska installera och vart man kan hitta dom zippade istället för img.
    Ska prova FRF50 idag tänkte jag. Har ju FRF91 på den nu.

10. DrLaban

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

I nio fall av tio är radion inkluderad i ROM:en så man ska slippa tänka på det, men det är helt klart en liten djungel, samt att det är svårt att veta vilken ROM som innehåller vad. Ibland står det om en radio-uppdatering hänger med eller inte, se tex: http://android.modaco.com/content/g...ed-update-zip-no-radio-option-online-kitchen/

[EDIT]Hittade dessutom en zip som innehåller, såvitt det går att läsa ut på sidan, den senaste radion: http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=Full_Update_Guide_-_Nexus_One[/EDIT]

Last edited: 2 nov 2010
  11. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Här får du en länk från CyanogenMod.

http://forum.cyanogenmod.com/files/category/2-nexus-one/

Du kan ta denna: FRG33-radio-5_08_00_04.zip

Den som heter FRG83-radio-5_12_00_08.zip är falskt signerad, och funkar inte att flasha i recoveryn. Där måste du plocka ut själva .img och fixa via adb istället. Inget du behöver dock. Kan du sätta dig in i senare i så fall om du vill testa den radion.

/Söder

12. malajo

malajo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

13. DrLaban

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER