Nexus One hänger sig ofta vid inkommande samtal

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av drarmi, 29 maj 2010.

1. drarmi

drarmi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej, Jag ärmycket nöjd med min N1a. Det finns dock små egenheter som gör en mindre nöjd. En av dessa problem är att telefonen relativt ofta låser sig när man får en inkommande samtal och skall svara. Telefonen ser ut som den har hängt sig helt och uppringaren hörs ej i högtalaren. Det händer dock ibland som jag förstått det att jag hörs av uppringaren. Enda lösningen när detta inträffar är att plocka ut batterier och starta upp telefonen igen.

Någon som känner igen sig?

Last edited: 30 maj 2010
  2. Pontzy

Pontzy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Nope, har ingen "Lexus one" så jag vet inte.. ;)
    Skämt osido. Testa att återställa telefonen helt o hållet. Om du har rootat den kan du testa att lägga in annan ROM och se om det fort. är samma problem.

Annars är det nog HTC verkstad nästa.

3. Vispen74

Vispen74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    382

MINA ENHETER

Jäpp, känner igen det, men bara när jag är ansluten till ett Nokia BT headset. Aldrig annars. Du får det även vid användning utan headset eller?

4. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Känner inte igen det problemet exakt, men däremot så hänger sig skärmen när jag ska svara. Man drar fingret över skärmen men inte mycket händer.

Sent from my Nexus One using Tapatalk

5. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Har hänt mig två gånger nu. Dock så är det bara när jag har mitt blåtands headset inkopplat. Misstänker att det är något med n1as blåtands drivare eller så. Började dock när jag lade in froyo. Lite irriterande är det.

6. Dreas

Dreas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har hänt mig flertalet ggr, bara att starta om mobilen. Brukar komma efter 2-3dagars onlinetid. Hoppas att Froyo fixar det.

7. drarmi

drarmi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har upplevt detta med både 2.1 och 2.2. Jag har inte tänkt på om det endast sker då jag handsfree inkopplad vilket jag mer eller mindre alltid. Det är iallafall mycket irriterande eftersom man måste har hårdboota luren genom att koppla bort batteriet. detta är det enda problem jag upplevt annars är det nog inget annat jag reagerat på.