Nexus one och program i bakgrunden

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Saarwii, 3 mar 2010.

1. Saarwii

Saarwii Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då har min N1 äntligen kommit och jag har haft den minre än 24 timmar och börjar få koll på det mesta...En sak jag inte fått kläm på bara..

1: Instalerat Task killer och där ser jag att program som jag inte använt ofta ligger och kör...Tex News appen ligger där och kör och jag har inte ens varit inne och aktiverat den...vad beror detta på och hur löser jag det?

har läst runt en del på forumet men hittade inte...ligger säkert någonstans men har inte hittat det så jag undrar om någon kan svara på det?

2. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Den news-appen ligger ju på själva homescreenen som standard.. (sida 2 av 5 om man går ifrån vänster).. Den håller ju koll på både väder och nyheter, så frågan är om du inte måste ta bort den för att kunna stänga av applikationen helt.. Testa att gå till sida 2 på homescreenen där applikationen är, håll fingret över applikationen tills mobilen ger ifrån sig en kort vibration, då kan du flytta runt appen dit du vill, bland annat så finns en skräpkorg längst ner i mitten (samma plats som knappen som tar dig in i den där listan med allt körbart, alltså den som ser ut lite som en kub som man scrollar i).. Lägg applikationen på skräpkorgen så att den tas bort och kolla om det fungerar..

Skulle du vilja ha tillbaka den så finns den ju om du håller fingret på en tom plats i homescreenen i någon sekund och sen väljer (widgets tror jag det är?)..

3. Saarwii

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo det har jag prövat....e lite Trail and error nu i början, är min första android telefon, alltid kört nokia innan. Finns det förresten någon guide här på Swedroid på "måste ha appar"?
    M3 hade en men den tyckte jag var ganska värdelös

4. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Släng task killer. Android sköter det själv.

5. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Okej, det var värt ett försök i alla fall :) Nexus One är även min första Android-telefon och jag är också mitt i inlärningskurvan.. Jag fick den igår så jag har inte hunnit lära mig så mycket. Men det kommer väll!

Hur som helst, för att svara på din fråga så finns det en hel tråd med app-rekommendationer.. Notera dock att denna tråden inte enbart avser Nexus One, utan för alla Android-mobiler. https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=12

6. Saarwii

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det enda jag har problem med är batteri tiden...full laddade den nu...1 timme senare, bara legat där, inga apps igång....89%....wtf

7. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ha tålamod, använd mobilen utan taskkiller i ett par veckor, avinstallera det och kör in astro file manager istället, batteriet blir bra med tiden, du kommer att vänja dig och allt blir frid och fröjd...

8. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Ja det är inte ok. :) Jag har 38% kvar nu, och den har kört i nästan 12 timmar nu. Jag har lyssnat på ca 1.5 - 2 timmar musik skulle jag gissa, pratat telefon ca 15 min, sedan kollat och svarat på lite mail samt gtalk, och surfat runt ca 15-20 min totalt.

Har till största delen kört utan wlan, iaf de senaste 9 timmarna och innan dess gick den på wlan när skärmen var igång.

Kör skärmen på auto brightness, och jag har igång både locale samt netcounter, som "KAN" vara program som skulle dra batteri och hindra telefonen från att varva ner.

Så här säger min battery history:
    running 40%
    screen on 14%
    phone on 1.3% (gissar detta är samtal?)
    wifi on 40%
    wifi running 27%

/Söder

9. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag kan faktiskt hålla med här. Jag höll innan på att stänga ner apps, och sedan jag slutade med det, och bara lät allt vara, så tycker jag att jag har mer batteri.

Jag var nästan alltid nere på orange långt innan dagen var slut, medans jag nu inte varit nere på orange på länge.

/Söder

10. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

min e nere på 54% efter 1 dag och 11 timmar :)

Använd INTE taskkiller. du kan se i battery usage om något program äter mycket och då kan du även döda det med android 2.1 inbyggda "force stop" function.

11. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Du kan fan inte göra mycket med telefonen då?

/Söder

12. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vad menas söder ?

13. TossiToker

TossiToker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Han menar att han bara har telefonen i standby och använder den inte mkt till surf eller kollar på film osv

14. tpalsson

tpalsson Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    925
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 Pro / Pixel 2XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    83% kvar.. slog på den i morse vid halv sju... snart 21.00 nu.. 14,5 timmar alltså...

Lite surf, nåt sms och ett samtal...

Batteriet blir bättre efter några veckor, tror det beror på både att nyfikens behag minskar samtidigt som batteriet faktiskt blir alertare efter 10-20 laddningar. Det var lika med min tidigare Hero!

15. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Precis. :)

/Söder

16. Saarwii

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu är det 6 timmar sedan den var på 89%...nu är det 74 så det känns okej, haft den med mig hela kvällen och dagen med normalt användande...får sluta tänka på den som en traditionel mobil helt enkelt, första touchen jag haft också så! det hela kommer nog bli skit bra när jag fått allt på plats! hittills nöjd!

17. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

du vet att du kan se den exakta tiden i "Battery Use" menyn?