Nexus one, Spotify och SE MW-600

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av antto77, 30 mar 2010.

1. antto77

antto77 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Halloj, har ett konstigt problem med mitt BT headset. Ibland då man lägger igång headsetet, nexusen hittar den och kopplar upp så händer ingenting då man vill spela musik. Oftast via spotify. Inget annat hjälper än att reboota både mobil och headset. DÅ plötsligt då telefonen håller på att stänga ner går musiken igång! Ibland får man reboota flera gånger för att få det o funka. Provade med mixmegapol appen idag och då hände samma sak.

Konstigt att mobilen är uppkopplad med headsetet men inget händer. Nån som har upplevt samma sak? Jäkligt irriterande kan jag säga....

Mvh, Andreas

2. Psynoz

Psynoz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har hänt för mig också. Fått det att fungera genom att starta headsetet innan jag sätter igång bluetooth på telefonen. Aldrig behövt starta om telefonen.

3. Christopher

Christopher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

skrev om liknande i annan head-set tråd.

När jag startar spotify och nexus+mw600 redan är ihopkopplade så låser sig spotify. Min lösning är att starta om MW600 (inte bluetooth på telefonen) samtidigt spotify är igång, då brukar musiken hacka igång efter ett tag när jag trycker på play igen..

Störigt! Vore riktigt skönt att hitta en lösning på detta!

4. ztrafe

ztrafe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Finns redan trådar för hedsets?

Har i alla fall aldrig hänt mig. Dock måste man ibland tycka på play knappen två gånger på headsetet. Än för att connecta headsetet och en gång för att spela upp musik.

5. antto77

antto77 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja riktigt konstigt dedär att Spotify låser sig. Undras om det är en bugg i Spotify eller vad det handlar om?

6. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När man koppla en headset så känns den igen som bara handsfree tror jag, gör så att koppla upp headseten och tryck på Play då känner igen android att det är just Media enhet vänta en stund och tryck på play igen den här gången ska spotify fånga knappen och hänger den sig så är det en spotify bugg som ni kan mejla spotify så de kollar uppdet.
    testa gärna med att stänga av Spotify helt och koppla upp headseten , hur funkar det nu?

7. ztrafe

ztrafe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Konstigt. Direkt när jag sätter på min MW600 så kopplar den upp sig till telefonen (Förutsätter att bluetooth är påsatt på telefonen). Samma sak när jag sätter på bluetooth och MW600 är på så kopplar den upp sig automatiskt till medialjud och telefonljud. Behöver inte göra något alls.

Spoitify kraschar dessutom aldrig.

Last edited: 6 apr 2010