Nexus One Vs Ideos X5

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av isakk1, 2 mar 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. isakk1

isakk1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hej!
    Vad tycker ni verkar bäst och varför?
    Nexus one kan jag köpa för 2500kr med 14månaders garanti= begangnad.
    Ideos X5 kan jag köpa för runt 2000kr ny.(Känner en som jobbar på ett ställe och kan få den billigare)
    Så vad säger ni?

//Isak

2. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Beror nog lite på vad du tycker är viktigt. Men jag hade valt Nexus one pga av att den redan har Gingerbread officellt. Det är också en "Googletelefon" vilket gör att den får uppdateringar först, men med tanke på att det kom i Januari ifjol så kan man nog inte garantera att den kommer att få nästa version. Dessutom har den ett större utvecklar community runt sig ifall du skulle bestämma dig för att roota telefonen. Dessutom är det en HTC telefon, vilket betyder bra kvalite. Med det säger jag inte att Huwavei är sämre, jag har aldrig haft en telefon från Huwavei så jag kan inte utala mig om det. Men precis som Desiren så är Nexusens kamera inte den bästa

Men av vad jag förstod av Swedroid:s test så är X5 en bra telefon till ett riktigt bra pris om du får den för 2000. Dessutom så är det alltid lite säkrare att köpa i butik än i andrahand med tanke på grantin.

Last edited: 2 mar 2011
  3. isakk1

isakk1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Men enligt specs så är ju X5:an bättre... Den kör ju en nyare processor och grafikkrets(vet inte riktigt vad det heter..). Så egentligen är ju X5:an en bättre telefon o_O Men garantin gäller väl inte i andra hand? Eller har jag förstått det fel?

4. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Jo såg att X5 har en bättre grafikprocessor adreno 205 mot 200 för Nexus one, så om spel är viktigt så är det helt klart ett plus.

Gällande grantin så gäller den mellan köparen och säljaren så vitt jag vet. Så egentligen så har man ingen garanti i andrahandsköp, men vet av ganska många fall där folk har lyckats lämna in saker som de köpt i andrahand.

5. isakk1

isakk1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Ok, så du kan garantin vara värdelös... Jag är ju ganska ung så spel kommer nog att köras ganska mycket när jag åker buss t.ex. Fast Nexus One har ju mycket större community(iaf i nuläget) fast man vet ju aldrig.. Kanske så blir ideos x5 nästa "Blade" och får ett stort utbud av roms och annat skoj :ehm:
    Vilken skulle ni ha köpt och varför?

6. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 179
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tycker inte att ljudkvalitén på Nexus One, 3,5mm stereoutgången, håller måttet när man jämför med mer moderna lurar och på denna punkt uppfattade jag X5:an som klart bättre. Även den yttre högtalaren på N1:an är ovanligt dålig.

Själv hade jag satsat på X5:an på grund av den mer moderna hårdvaran.

7. isakk1

isakk1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Ok, då köper jag väl den och hoppas på att den blir uppdaterad till 2.3 eller att nån privat gör det :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.