Fråga: Nexus S batteritid?

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av alexuz, 16 nov 2011.

1. alexuz

alexuz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan man rekommendera idag att köpa en Nexus S när de ligger på ca 3000kr i pris? Det är inte jag som ska ha den men personen i fråga vill ha så bra batteritid så möjligt och en skärm på minst 3,7".
    Några förslag? Idag finns Galaxy S Plus också med 1650mah batteri men Nexus S har mer skräddarsytt adroid för hårdvaran. Vad säger ni Nexus S användare?

2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Just batteritiden är väl mer eller mindre densamma som hos de flesta androidtelefoner. Du får väl ut 1-2 dagar, max. Självklart beroende på om du har bluetooth, gps eller wifi igång. Även appar kan i sig själva vara ena batterislukare. Men, ja. Det här är nästan något man får ta. Vi får helt enkelt invänta superbatteriernas intåg.

Nexus S är i övrigt en väldigt trevlig enhet. Hårdvaran kan förvisso sägas vara något uråldrad men så har vi ju också det stora privilegiet att tillhöra skaran ägare som är de första att få ta del av ICS.

3. alexuz

alexuz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hon använder varken GPS eller Bluetooth men Wlan används nog lite ibland där det finns, kanske 1tim om dagen. Men däremot lär det bli en del surfande med 3G på tåget.
    Men i tester verkar just Nexus S klara sig längre än andra mobiler.
    tack för svaret.

4. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Test av Google Nexus S | Swedroid

5. azek

azek Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Köpte min idag och det känns prisvärt med tanke på prestandan räcker gott för mig. ICS ser jag fram emot, mkt trevlig mobil.

6. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Om du vill maximera batteritiden så finns det ROM/kernels som gör detta väldigt bra, om du vill roota telefonen dvs. Tror jag näst intill dubblade min batteritid med Matr1x kernel och en variant av MIUI.

7. Walle1991

Walle1991 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Duger Nexus s i te.x 2 år, från nu? Får fn ångest direkt jag funderar på en mobil som inte är "årets modell" :S går man från 500kr android så är man nog ganska nöjd. ca 3000 är ju ett bra pris? eller spara och köpa gs2/nya nexusen?....

8. azek

azek Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Gick i samma tankar och kunde inte motivera 5300+ för en n3xus. S2 kan man ju få billigt 3800-4200kr om du är ok med samsungs mjukvara eller att mecka själv. Nexus S vart för mig kvar när jag ville ha ICS för billig peng. 2990kr över disk och ICS runt jul
    Vill jag mecka är det enkelt att låsa upp. (Hade Spica förut och det var allt annat än lätt med strulande kies). För mig spelade smidigheten också roll, n3xus är stor och exremt trevlig när man använder den, större delen bär man ju omkring på den och då är 4,65" inte lika trevligt.
    Om du orkar vänta är det ju helt klart värt att känna på de olika mobilerna. Tycker känslan spelar större roll än fps i spel.
    /Anders