nexus s eller sgs2?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av andreas.trygg, 2 maj 2011.

1. andreas.trygg

andreas.trygg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Har sjukt svårt att bestämma mig. Kan köpa både ns och sgs2 för bra pris. Nexusen lär ju vara nice, vanilla och allt. Sgs2 är ju dock snäppet vassare hårdvarumässigt, men lite stor?
    Åsikter någon?

2. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Jag tycker iaf att du ska välja SGS2 för den är mer framtidssäker (spel som kräver bra processor m.m) och för att den är betydligt snabbare.

3. andreas.trygg

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jo, fast jag spelar ju inte så mkt.. då kan jag lika gärna köpa ett playstation :)
    Någon med en svensk nexus? Blev lite osäker när det är TFT-skärm..

4. william12

william12 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

skärmen på nexusen är faktiskt väldigt bra för att vara lsd skärm. inga problem i solljus.

5. andreas.trygg

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Det är ett stort plus! Det är skönt att slippa kies oxå.
    Ett stort minus är ramminnet, som är likvärdigt min desire.
    Men jag är bra sugen ändå.
    Hur är det med wifi?
    Hur är det med musik och volym?

6. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Om du inte ska spela eller känner att du vill ha videoinspelning i 1080p så skulle jag säga Nexus. Men SGS2 är en väldigt fin lur och vet inte om den är så himla mycket större än Nexusen.

7. william12

william12 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

en bra sak att säga är att
    nexusen har svårt för wifi mottagning. men annars så är jag jättenöjd. men i dessa tider så önskar man nästan att man hade köpt en sgs2.

8. Kent

Kent Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 114
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Platta:
    Ipad air M1
    Platta 2:
    Ipad 10.5 pro
    Fördel Nexus: Inget Kies-skit och får alla uppdateringar direkt. Är också mindre "bloated" än SGS2. Sedan är den ca 1200:- billigare.

Fördel Samsung: Större skärm. Känns som lite högre kvalitet. Tycker Nexus S känns t.om. ännu mer plastig än gamla SGS. Dessutom är SGS2 snyggare (tycker jag iaf.)
    Modern hårdvara betyder den är snabbare och den har även mer RAM. Betydligt bättre kamera. Snabbare minne (internt SD). Plats för minneskort. Sedan TROR jag att SGS2 klarar av lite fler multimedia format, men jag är inte säker.... Nån får gärna rätta mig.

Google Nexus S kändes som en halvgammal telefon när den kom, och iom. SGS2 och Sensation är här, ska Nexus vara betydligt billigare än dom andra innan den känns intressant.

9. calanbalan

calanbalan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Håller med om att Nexus S är för dyr för vad den innehåller. Tycker däremot att den helt klart är snyggare. ;) När den kom tyckte jag dock att den var apful, men det har vänt helt med tiden. Den ligger väldigt bra i handen och känns som en telefon ska göra, något inte många telefoner verkar göra idag.

SGS2 tycker jag är däremot har horribel design, men en fysisk knapp har ju sina fördelar. Ser inte riktigt ergonomin i den och tycker inte den känts bekväm när jag klämt på den.

Men mellan svensk Nexus S och SGS2 så hade jag nog valt SGS2 ändå i dagsläget.