Nexus S Framtidssäker?

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av grubblare, 26 feb 2011.

1. grubblare

grubblare Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hej.

Hur ser framtiden ut för denna lur nu när DualCore-telefoner snart kommer finnas från varje tillverkare.
    Ser man på Nexus One så har du den klarat framtiden helt okej. Men känns som om denna ligger i riskzonen för att relativt snabbt hamna långt bak i tester och när Android 3.0 kommer så kommer "alla" nya telefoner ha DualCore.

Hur resonerar ni?

2. Chenz

Chenz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ännu inte upplevt vid användandet av min NS att jag haft behov av en snabbare cpu, än mindre än cpu med fler kärnor. Om man gillar grafiskt intensiva 3d-spel kan jag förstå att man vill ha en bättre gpu, och därmed en snabbare cpu som inte bottleneckar grafikchippet, men personligen ogillar jag starkt alltför komplicerade spel på touchmobiler. Kanke om man hade en xperia play.

Är galet nöjd med min Nexus S, och skulle aldrig byta ut möjligheten att vara bland de första som får icecream(?) mot högre poäng i några tester som spelar liten roll i vanligt användande.

3. grubblare

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Kan tro att du ännu inte upplevt att den inte räcker till. Jag håller med om att spel är inte prio 1 på en telefon, men att inte ha teknik som redan finns i andra telefoner är ju alltid retfullt.
    Sen om jag förstått det hela rätt så är ju en DualCore-processor strömsnålare än en singlecore? Eller har jag förstått det fel? För batteritid är ju definitivt något som är högt prio på!

4. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Du har rätt i att den är strömsnålare än singlecore men samtidigt kan man ju lika gärna köpa ett reservbatteri för under en hundralapp så slipper man köpa ny mobil bara för den bättre batteritiden.

5. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 780
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    exakt, jag behåller min Nexus S tills nästa Nexus telefon släpps, jag varken spelar eller något på telefonen och prestandan den har räcker och blir över för mig, för mig är uppdateringar först samt störst community viktigare :)

6. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Den där är det word på. Alltid så jag har tänkt och så förblir det. :)

7. Laplace

Laplace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

nexus is the way to go ;)

otto gillar detta.
  8. robban87

robban87 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Just nu ser det väl ut som att Android ändå har relativt dåligt stöd för dual-core om jag uppfattat läget korrekt, så just nu är det väl inga stora prestanda-vinster man gör. Av det man sett av senaste LG:n är väl att den är långt från laggfri och enda stället där man egentligen känner av dual-core är i olika benchmarkprogram. Honeycomb är ju endast avsedd för tablets så den lär vi inte se på någon telefon inte (iaf inte från tillverkarna, portningar har ju redan kommit ur SDK:n till några telefoner).

Jag tror ändå att Nexus S:en kommer stå sig väldigt länge då den bygger på en väldigt bra och stabil plattform och att vi i framtiden bara kommer se förbättringar i Android mjukvarumässigt som förbättrar det visuella intrycket (hårdvaruaccelererad grafik exempelvis), för det är ändå det som är det viktiga. Ingen snackar om hårdvaruspecifikationer på iPhones eftersom att det inte är så viktigt där. Flytet i menyerna och avsaknandet av lagg gör att det inte spelar någon roll. Jag tycker att det har blivit för mycket snack om hårdvara när det kommer till Android, det viktiga är ändå hur telefonen upplevs och jag tror att Nexus S:en kommer kännas rapp och snabb ett bra tag till! Och det lär dröja en generation eller två av telefoner innan Android som system kommer vara optimerat fullt ut för dual-core.

Last edited: 27 feb 2011
    Starksprit gillar detta.
  9. grubblare

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det finns många bra synpunkter för att skaffa en Nexus S :)
    Frågan som dock onekligen dyker upp är ju ska man köpa en importtelefon med AMOLED eller vänta ett par dagar och köpa en svensk med SLCD.

10. flippzii

flippzii Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

vilken är den telefon som flyter på bäst ?? är det nexus s ?

11. tompe17

tompe17 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag vill ha fungerande garanti och svensk konsumentköpslag så jag kommer förmodligen köpa en SLCD då de börjar dyka upp. Jag försökte läsa på om skillnaden och det intrycket jag fick var att SLCD var bättre i vissa aspekter och sämre i andra.

12. nickwarn

nickwarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Men den verkliga frågan är ju igentligen är det samma telefon? Jag menar kan man köra S-LCD rommar på S-Amoled osv. Det kan ju vara så att det blir som för Motorola Droid 2/Milestone 2 att det blir två olika forum på Xda tex. Och då har vi inte den största communityn. det är ändå därför jag skaffade en Nexus S. Och just nu är det rätt dött på Nexus S Xda sidor. Så jag hoppas att dom kommer vara kompatibla. Folk har börjat flasha I9023 (S-LCD) firmware på I9020 (S-Amoled) och det funkar verkar det som. So fingers crossed!

13. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 780
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    jag kör ju tex i9023 radio (2.3.3) på min i9020 Nexus S, fungerar utan problem