Nexus S överklockas till 1.2 GHz

Diskussion i 'Nexus S - ROM-filer och utveckling' startad av Norsehawk, 3 jan 2011.

  1. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    En kille på det ack så välkända forumet XDA har trimmat sin Nexus S till 1.2GHz. Som vanligt har jag skrivit en blogg om det och för er som är nyfikna på vad den exakt gör kan läsa här.

    Ni som är modiga och vill trimma er Nexus S kan vänligen klicka här. Skulle vara kul om någon här vågade! :) I så fall kan du lägga upp lite kommentarer här i denna tråd, kanske också bifoga någon "före"- och "efter"-bild. Nån benchmarktest skulle heller inte skada. Jag lämnar ordet fritt här för diskussioner kring detta. :)
     
    Last edited: 3 jan 2011
  2. leiden

    leiden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    320
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    För kännedom så fungerar den här kerneln inte med Stock 2.3.1. Jag provade och sitter nu fast i en bootloop och självklart gjorde jag ingen Nandroid och behöver nu en stock kernel.

    Edit:
    Letade igenom hela den långa tråden på XDA och där fanns en kernel på 1.3Ghz för StockRom som fungerade. Resultat i Quadrant: 2364.
     
    Last edited: 7 jan 2011
  3. bodyshot

    bodyshot Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Update här med, någon om testat?
     
  4. pk_fms

    pk_fms Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2009
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick hem min Nexus S på posten idag. Svårt att hålla sig, men jag väntar nog några dagar innan jag börjar testa sånt här :P