Nexus S värd pengarna?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av McZ, 12 jun 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag är lite trött på min låsta Motorola Defy som också känns slö. Tittar nu på Nexus S eftersom jag tycker den är så grymt snygg.

Dock så börjar den bli "gammal" och man vill ju gärna uppgradera sig. Å andra sidan tycker jag det är en väldigt stor uppgradering att gå från låst bootloader och klent/inga uppdateringar till en telefon som i stort sett är garanterad nya uppdateringar. Kan till och med göra det själv.

Men jag tycker fortfarande Nexus S har ett högt pris.. är den värd pengarna?

2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Den har förvisso ett halvår på nacken, men om du inte är särskilt hårdvarukåt, föredrar snabba uppdateringar och Vanilla framför Sense, TouchWiz med flera och uppskattar det faktum att den är extremt lätt att roota så är det ett givet köp. Jag hade dock i första hand hållit utkik efter ett andrahandsexemplar. 3 800 kr för "gårdagens teknik" är något saftigt. Tråkigt att du gick miste om CDON:s erbjudande häromveckan. Nexus S gick nämligen för 2 990 kr.

Last edited: 12 jun 2011
  3. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har kollat på Nexus S sen den kom, långt innan jag köpte min Defy. Så det känns inte speciellt motiverat att köpa en telefon som kom före den jag har.. även om den är bättre så är den inte tillräckligt mycke bättre. Speciellt inte då den fortfarande kostar väldigt mycket, 2990:- som den kostade på CDON ett tag var bättre.

Jag var in en snabb sväng på Media Markt idag och testade lite snabbt att bläddra igenom Nexus S, SE Arc och dom lite dyrare Galaxy S2 och HTC Sensation.. och enligt mig så upplevdes Arc groteskt mycket snabbare än dom andra. Betydligt mycket bättre optimerat UI skulle jag gissa på, men det är det jag är ute efter inte bäst hårdvara. Förutom möjligheten att själv bygga AOSP o slänga in :)

Blir nog att kolla närmare på SE Arc eller SE Neo då den är mer lagom storlek.

4. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173

MINA ENHETER

Ja jag tycker INTE du ska lägga 3800kr på en "gammal" telefon :P
    Men för 2990:- är det ett klipp :)
    SE Arc är grymt snygg och flyter mycket bra, nog det bästa valet om man inte är "hårdvarukåt"

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.