Nexus s - värt?

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av willz, 23 apr 2011.

1. willz

willz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag funderar på att skaffa mig en Nexus S. Har i nuläget en HTC Desire och undrar om någon/några av er Nexus S ägare som har erfarenhet av både Desire och Nexusen kan säga mig vad som väger över till Nexus S fördel förutom att det är vanilla android? :)

2. speedycath

speedycath Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 9 pro
    Telefon 2:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro 11 M4
    Hej. Har haft båda två samt måste säga att det som faktiskt överväger är just vanilla rom samt en förhoppningsvis snabbare tillgång till framtida uppdateringar från google.

Sent from my Nexus S using Tapatalk

3. nxs

nxs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hade inte en Desire utan en Nexus 1 innan men det är ju i princip samma telefon förutom Sense. Och det finns väl många fördelar med Nexus S men de två största tycker jag är skärmen och det interna minnet.

Skillnaden på skärmen är som natt och dag. Mycket klarare, det går utan problem att tyda den i direkt solljus något som var omöjligt med HTC:n. Dessutom äkta multitouch.

Det interna minnet är också generöst tilltaget på 1GB så man slipper hålla på och avinstallera program hela tiden för man har slut på minne.

Finns väl fler fördelar också men också en och annan nackdel. Bl a Wifi-mottagningen som är betydligt sämre så det bör du ha i åtanke om du använder wifi mycket. Förhoppningsvis är det någon bugg som kommer fixas i en framtida uppdatering men man vet ju inte.