Nexusen bråkar med Recoveryn

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av skallaren, 12 jul 2010.

1. skallaren

skallaren Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej, har haft ett problem med att min nexus vägrar gå in i recovery mode, saken är den att jag skulle lägga in nya cyanogen mod 6 RC 1 på telefonen. men jag som tidigare kört med Rodriguezstyle*s ROM för Froyo kunde inte komma tillbaka till orginal launchern. Så jag bestämde mej för att Göra en Restore till utförandet innan jag moddat, sagt och gjort så valde jag den första backupen jag gjort på telefonen (den jag gjorde precis när jag rootade). hur som helst så kom jag tillbaka till orginal 2.1 update 1. när jag sedan skulle in i recoveryn igen så kommer denna bild upp när jag försöker gå in i recoveryn:
    http://img443.imageshack.us/img443/9936/bildtr.jpg

jag har ingen aning om vad som hänt och skulle gärna se om någon kunde hjälpa mej med detta problem ;)

Kan det vara så enkelt att jag måste roota om telefonen igen då jag valde den första nand backupen jag gjorde på telefonen?

2. Trident

Trident Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Lägg in RA recovery igen så kommer det funka.

3. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Om det är en Custom Recovery du kör så kan du nog försöka med att slänga in den igen med hjälp av fastboot.
    Om det är originalrecoveryn så behöver du iaf få tag på den för att kunna flasha in den, men det gör du på samma sätt med fastboot så snart du fått tag på den.

Fastboot läget kommer du enklast åt (så vitt jag förstår) genom att hålla trackballen nedtryckt samtidigt som du trycker in power-knappen, men det lär du ju känna till vid det här laget om du lagt in CyanogenMOD och Rodriguez...

4. Fredro

Fredro Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Funkar det inte att trycka Volym Up + Power ett antal gånger? Då ska man komma åt recovery menyn när man ser den symbolen

5. sigesang

sigesang Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är original recovery när du får den bilden. Som folk redan nämnt, flasha om custom via fastboot. För att komma vidare i original recoveryn är det ju, som också redan nämnts, power + volume up som gäller för att komma vidare, men det är antagligen inte dit du vill (originalet är ju ganska begränsad)

6. skallaren

skallaren Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

tack för alla svaren, jag tror det kommer lösa sig ;)