Nexusen rebootar automatiskt

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Bamsi, 21 maj 2010.

1. Bamsi

Bamsi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Den senaste veckan har min nexus rebootat två gånger helt på egen hand. Det börjar med att den tappar täckningen helt (har tele2 abbonemang, nytt sim kort) och sen rebootar den. Riktigt irriterande.

Har googlat det lite och många andra i USA verkar ha samma problem. Nån mer som upplevt det? De förklaringar jag hittat (spekulationer) är allt från hårdvaruproblem, sim kortets fel samt att det tredjepart apps som stökar till det.
    Framförallt har apps som ex-vis Vem Ringde pekats ut.

Ska ta bort den och återkomma om det blivit bättre.

2. ther

ther Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Google Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4
    Jag har bara haft min Nexus i snart en månad, men har inte upplevt det. Har telia som operatör om det är av intresse, använder inte vem ringde heller.

3. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

jag har bara råkat ut för det när spotify hade en bugg för några månader sedan. Det är fixat och min rebootar ALDRIG.

Kör telia och vemringde har jag alltid igång.

4. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har också upplevt det en gång tidigare i veckan. Har också Tele2 och Nexusen bootade om två gånger efter det att strömmen gick i lägenheten och närområdet, låter som ett skämt kanske men så blev det. Och nej, jag hade den inte i laddaren. Vad som är än mer knas är att efter det har mitt 3G helt slutat att fungera. Ska ringa tomtarna på Tele2 imorgon och diskutera villkoren i mitt abonnemang, då ska jag ta upp det som jag hela tiden upplevt som halvtaskig 3G-täckning.

5. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Har haft samma problem. Tog bort "Vem Ringde" nyss, hoppas det löser problemet. Spotify har även börjat hängts sig -.- Kör tele2 jag med. Kanske dax att man ringer och påpekar?

6. huffe

huffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Även jag har haft omstarter. Ringer med tele2. Har inget vemringde eller liknande. Kan inte se något mönster i omstarterna och har inte orkat felsöka. Har hänt ca tio gånger.

7. Joppeflopp

Joppeflopp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    Precis samma här men jag använder eniros app för att se vem som ringt, alltså inte vemringde.

Har inte haft problem sedan de fixade spotify.

8. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Jag har Nexus One med Tele2 och Vem ringde installerat. Min telefon har ALDRIG startat om sig.

9. haktech

haktech Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också fått detta problem. Den startar även om sig när jag pluggar in data-kabeln. Och även jag har tele2.

10. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Ni som har problemet: Skriv vilka apps ni har installerade. Lär vara någon sådan som förstör. Händer aldrig för mig och då kör den konstant test-versioner av custom-roms och liknande.

11. haktech

haktech Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Körde en hardware-restore och nu funkar den som den ska igen! Hade installerat massa program. Började att avinstallerade ett och ett och telefonen rebootade fortfarande, Även fast jag hade tagit bort alla. Det är ju uppenbart att det är mjukvarurelaterat men frågan är vad det är? Kanske är nått skit som installeras med något program som sen lägger sig på telefonen.

12. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag hade reboot ett antal gånger men då avr det så att något hängde sig, jag kände att det händer (kommer inte exakt ihåg) när något program bli helt galen eller när den mest viktiga funktionen i Nexus "telefoni" inte kan få rätt kontakt med operatorn eller något liknande, ev. kernel panic, så startar den om sig omedelbums och jag har uppskattat detta för att inte behöva tag ur batteri och hela köret som in WM