NFC-tag för att hålla telefonen olåst?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Vitalis, 13 januari 2015.

1. Vitalis

Vitalis Guest

Hej,

har en Moto X, och har funderat på att skaffa en Gear Fit bara för att kunna slippa slå in min pinkod för att öppna telefonen hela tiden. I och med Lollipop så är telefonen olåst i bilen och hemma, men skulle vilja ha den olåst så länge den är i min närhet och tanken att ha en NFC-tag i fickan slog mig.

Tror ni att det är möjligt?

MVH

2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Gear Fit använder bluetooth va? I så fall borde det vara möjligt men jag vågar inte lova något. I Lollipop kan man på min Nexus 5 använda s.k. Smart Lock tillsammans med NFC, bluetooth eller plats. Jag har använt det tillsammans med mitt bluetoothheadset, men upplever att det inte alltid funkar. Ibland behöver jag knappa in PIN-koden ändå, men jag har inte listat ut när.

3. Vitalis

Vitalis Guest

Nu kan du ha missförstått, då jag uttryckte mig lite klumpigt. Jag har tankar på att köpa en Gear Fit endast för att ha telefonen olåst (för att jag antog att den funktionen gick att använda med Gear Fit). Men jag tänkte att det kanske istället hade gått att köpa en nfc-tag och ha fickan för att hålla telefonen olåst. Och alltså slippa köpa en Gear Fit.

4. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jaha, då förstår jag :) Jag har tyvärr ingen NFC-tagg i närheten för tillfället, men jag tror att man måste ha taggen mot telefonen hela tiden. Det kanske blir svårt om man har telefonen i fickan?