ngn som kan tipsa mig om en bra surfplatta/läsplatta?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Shysstkille, 17 nov 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Shysstkille

Shysstkille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hallå govänner,jag tänkte köpa mig en surfplatta men jag vill gärna kunna använda den som läsplatta också (låna elektroniska böcker på biblioteket),nu är jag ju inte ute efter ngn svindyr maskin utan en som en vanlig dödlig har råd med:)

2. qviz

qviz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Nån Galaxy Tab kanske?

Sent from my Blade using Tapatalk

Shysstkille gillar detta.
  3. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Kindle Fire, Nook color eller Nook tablet?

Inga prestandamonster men goda nog att både läsa på och leka lite android med.
    Finns garanterat en massa fräcka tweaks på xda för att göra dem mer en dugliga:)

4. Shysstkille

Shysstkille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tjenare och tack för era svar,vet ni hur följande plattor är?,Samsung galaxy s wifi 5.0,Huawei Ideos Surfplatta S7-3G?

5. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Samsung galaxy s wifi känns lite fjuttig som "platta".. lite som en smartphone man inte kan ringa på. Ideos är ju något större med sina 7tum men då skulle jag hellre kika på en Samsung Galaxy Tab. Dels för att jag personligen gillar Samsung mer än Huawei och för att jag gissar att den har bättre utvecklarstöd på xda.. vilket jag anser väldigt viktigt speciellt på något som i klassen kan kallas low.. eller möjligvis middle devices,

6. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Skulle inte rekommendera dessa i Sverige. De måste rootas för att överhuvudtaget kunna användas, och garanti är förmodligen inte att tänka på.

7. Bergling

Bergling Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Lenovo Tab 4
    Övrigt:
    Mi Box 3
    Fast å andra sidan så är nog redan garantin ett stort frågetecken, då jag misstänker att den bara gäller i USA.

Det går dock inte att komma ifrån att de är väldigt prisvärda. Speciellt Nook har ju en mycket bra skärm och med t ex CyanogenMod så har du en fullfjädrad surfplatta till ett mycket bra pris. De kan ju inte mäta sig med Asus Transformer eller Galaxy Tab, men sen är ju prislappen en annan också.

8. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Om du vill ha en surfplatta med inriktning att läsa böcker så kan jag def rekommendera Nook Color. Haft en sen våras som funkat ypperligt både som bok och surfmaskin efter att ha rotat och lagt in CM7(skriver med den nu) . Skärmen har varit bättre att läsa på än jag kunde föreställa mig en bakgrundsbelyst skulle vara. Dessutom är den kanon att leka med olika ROMs då den har den ovanliga funktionen att den kan bota från SD.
    Hade jag köpt på nu så hade jag köpt den nyare modellen Nook Tablet. Priset går ej att slå,enda är att den måste skickas till USA för garantiärenden.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.