Ni med TF300, behöver er hjälp! Funkar denna app? Funkar GPS bra?

Diskussion i 'ASUS' startad av theLadder, 11 maj 2012.

1. theLadder

theLadder Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tjena

Vi funderar på att köpa en asus transformer TF300 för att delvis kunna använda den som sjökortsplotter till båten. Jag har köpt navionics app till min telefon som verkar funka bra, men jag skulle behöva er hjälp för att vara säker på att det funkar till TF300.

Appen finns i två olika versioner, en för mobiler och en "HD" app för tablets, dock såg jag ett youtubeklipp där någon använde mobilappen i en tablet. Mobilversionen kostar runt 200 kr medans hd varianten kostar runt 500 kr.

Ni behöver såklart inte köpa den men det skulle vara jättesnällt om någon har lust att gå in på google play via datorn och se ifall det står att den är kompatibel eller inte! (står strax under instalera-knappen, kom ihåg att tryck på det lilla plustecknet med ifall ni har flera enheter).

Ni skulle ju även kunna söka på "navionics europe" i er TF300, och se om nån, eller båda, av versionerna dyker upp. Bör väll kanske iofs gå att trycka på länkarna här även från en tablet...?

Mobil-varianten:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=it.navionics.singleAppEurope&feature=search_result

HD-varianten:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=it.navionics.singleAppEuropeHD&feature=search_result

Är även nyfiken på om ni tycker GPSen funkar bra, hittar sateliter fort osv...? Eller om plattan har några andra svagheter man bör vara medveten om?

2. baselsw

baselsw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tja, Japp, den är komp.. Dvs det går att installera den.. GPS'en "i största allmänhet" funkar hur bra som helst.. Jag är väldigt nöjd med den..!!

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 2

3. theLadder

theLadder Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Stort tack för svaret :)
    Men menar du att båda funkar, eller bara HD varianten?

4. baselsw

baselsw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag menar att GPS'en funkar bra, dvs det har ingenting med själva programvaran att göra.. Utan rent signalmässigt så funkar den lika bra/bättre än de flesta smartphones/tablets jag provat.. angående programmet så går det att installera, hur den fungerar vet jag tyvärr inte.. känner inte för att köpa den direkt =P... Hoppas att mitt mitt svar hjälpte dig =P

//Basel

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 2