Jag har just varit i kontakt med HTC och frågat om ev justering av ljudnivån i kommande uppdatering. Det är tydligt att det inte bara är jag som reagerar på att ljudet är alldeles för högt för att vara inställt på lägsta nivå, när det gäller mediauppspelning.
Han jag pratade med sa att det gjorts en justering i förra uppdateringen, men han visste inte när det var, dvs när den kom. Däremot sa han att vi som har Tre får tillgång till uppdateringarna senare än andra, eftersom Tre modifierar och lägger till lite egna prylar.
Så här skrev han:
Så kedjan för att göra en uppdatering blir Google skriver den - Vi modifierar den för att fungera med de telefoner vi tillverkar - Tre modifierar den som dom vill ha den - Vi testar den igen så den ej stör funktionen - Google godkänner det ändringar som gjorts och sätter sitt ok till att den är en Androidversion - Vi släpper den. Istället för: Google skkriver uppdateringen - Vi modifierar den - Google godkänner - Vi släpper den. Därför finns den ej tillgänglig till din telefon ännu.
Alltså vet jag inte om jag HAR den senaste uppdateringen och ändå tycker att ljudet är för högt - eller om jag har en positiv överraskning väntandes på mig inom kort. Eller "inom kort"... han kunde inte svara på när uppdateringar släpps, varken de som har släppts eller de som kommer att släppas framöver... 
Ni andra som också reagerat på att lägsta volymen är för hög, har ni Tre?