Ni som beställt via Telenor

Diskussion i 'Desire HD' startad av Whey, 31 oktober 2010.

1. Whey

Whey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag hade bråkat lite med Telenors kundservice i torsdags om varför vi som beställt ej fått någon information att den är försenad.

När jag beställde telefonen för 2.5 veckor sedan så skrev de på hemsidan att telefonen skulle komma v43, sedan ändrade de hemsidan och skrev v44 och nu står det att den inte kommer förens i början av december. Och INGEN information fick man via epost eller kanske något sms att telefonen är försenad.

Visst det är inte Telenors fel att den blir försenad men att hålla kunderna utan information känns ju inte seriöst. Det finns (fanns) butiker som både hade telefonen i lager samt får den betydligt snabbare än Telenor.

Efter mitt arga samtal med kundservice får jag konstigt nog ett epost dagen efter alltså i fredags, där de beklagar sig att telefonen är försenad till december, och att man får de 2 första månadsavgifterna fritt?

Är det fler än jag som fått detta mailet, verkar som de tog ett snabbt beslut att skicka ut någon slags ursäkt eller?

2. Car'a'carn

Car'a'carn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det är flera i de andra DHD-trådarna som sagt att de fått det mailet. De kanske missade skicka ut det till dig och skickade ut ett när du hörde av dig.

3. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

"Visst det är inte Telenors fel att den blir försenad "
    Jo troligvis är det helt och hållet deras eget fel!!!!

4. inact_0053

inact_0053 Guest

Konstigt, var i kontakt med deras kundservice idag och dem sa att dem hade fått in Desire hd men att dem alla är slut. Och dem har ingen aning just nu när nästa leverans är.
    Men dem kanske ljög för mig, vem vet....

5. midark

midark Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker det har varit dåligt med info från Telenor så jag chattade med dem nyss. Tyvärr inga glädjande nyheter om att de safe:at med leveransdatum.

Bli medlem eller för att visa innehållet!

6. gcarlbark

gcarlbark Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Kan Telenors fysiska butiker få Desire HD i lager innan internetbutikerna får in dem igen i december? Min kontakt på Telenors fysiska butik trodde fortfarande att de skulle komma in mot slutet av denna vecka...

7. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    @gcarlbark Knappast troligt, om inte butiken köper in olåsta från något annat ställe. Mendet känns inte heller så troligt.

8. atomicboy

atomicboy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

lite konstigt att internetbutiken är sist av alla? Någon kommer att få skit :P

9. Knasens

Knasens Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    p10 plus

MINA ENHETER

Telefon:
    p10 plus
    Pratade med både butik och kundtjänst igår, Dom i butiken sa att när den finns på telenors hemsida så kommer dom få den ca en dag efter till butik. Och enligt som på kundtjänst så får dom telefonerna direkt från htc och ingen mellanhand, men tyvärr inget svar på varför dom inte får mer telefoner än.:mad:

10. Papperspåsen

Papperspåsen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tänkte beställa från Telenors fysiska butik. Där lovade dem 1-3 veckors leveranstid om jag beställde som vecka 44...

Dock pallrade jag mig iväg till Elgiganten, och beställde en där med Telenorabbonemang. Den svarta versionen också, Telenor hade bara den bruna.
    Leverans imorgon garanterat... :)

Jävligt tattigt av HTC att inte leverera telefoner.
    Fick förklarat för mig av Elgiganten-försäljaren att HTC inte vill släppa så många telefoner i taget, utan gör som Apple gjorde vid lanseringen av iPhone, att de håller på telefonerna bra länge, allt för att det ska vara så hypat och stor efterfrågan som möjligt...
    Något marknadsknep antagligen, men jävligt surt för oss konsumenter...

Men som sagt, beställde och bokade en HTC Desire HD och ett invisibleSHIELD i fredags på Elgiganten, och det skulle levereras till butiken imorgon, så då var det bara att traska in och hämta den...

1-3 veckor var det senaste beskedet från Telenor...

Jag tror att förhandsbokningarna och kösystemet tillämpas...
    Tele2 hade inget kösystem, utan så fort de fick in dem i lager så var det först till kvarn...

Inte konstigt alls. Såklart får de som står högst i kö telefonen först, om ett kösystem tillämpas.
    Men det lär dröja ett bra tag innan det blir lagervara...

Som sagt ovan, så vill HTC hålla på telefonerna för att det ska vara så hypat som möjligt med den.

11. Papperspåsen

Papperspåsen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror ni förresten, att telefonen är operatörslåst till Telenor?
    Jag menar, jag köpte telefonen med abbonemang på Elgiganten, och det är tillika Elgiganten som leverar och skickar telefonen...