Fråga: Ni som fått telefon med glappande hemknapp...

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av hammarn8, 1 nov 2015.

1. hammarn8

hammarn8 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Hej!

Efter att jag äntligen bestämt mig för att köpa en s6:a så läser jag till min besvikelse om problemet med "slapp hemknapp"

Och detta gör mig orolig, så mycket att det lutar mot att jag inte köper telefonen av denna anledning.

Så min fråga till er som fått en telefon med slapp/glapp hemknapp;

Hur har det gått för er? fått ut nya telefoner på DOA? Fått dem reparerade utan större problem ?

Tänkte köpa en svart 32 gb på CDON.COM. Hanterar dom reklamationer och returer på ett smidigt sätt? :neutral:

2. tswfootball

tswfootball Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Du kommer få DOA telefonen.

Glöm bara inte att skicka tillbaka tillbehören också när du skickar tillbaka telefonen för DOA. Jag visste inte att man behövde göra det, och comviq gjorde en fuling och behöll telefonen istället över hela DOA perioden och reparerade den istället.

3. hammarn8

Mottagna gillanden:
    1
    Blir nyfiken på hur du vet att jag får en DOA ? :)

4. tswfootball

tswfootball Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Det var ett DOA ärende när jag skickade in den. Och de sa till mig att om jag hade skickat med hörlurarna hade jag fått DOA.

Sen har rätt så många här på forumet skrivit om hur de anmält DOA på sina telefoner som haft skakig hemknapp och därmed fått en ny.

De måste ju ge dig en ny telefon, varför skulle de inte?

5. hammarn8

Mottagna gillanden:
    1
    Jag missuppfattade då du skrev "Du kommer få DOA telefonen" Jag trodde du menade att jag med säkerhet skulle få en telefon som har glapp hemknapp. Men nu har kronan ramlat ned... :)

Tack för tipset på tillbehören.

tswfootball gillar detta.
  6. Blondy

Blondy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 4
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P30 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Lenovo Tab 4 10 Plus
    ROM:
    Stock
    Alltså, jag vet inte om jag skulle säga att jag har glapp hemknapp.. ,men jag har märkt att när jag försöker väcka telefonen och råkar klicka långt vänster upp så "märker" inte telefonen att jag trycker på hemknappen... räknas det som glapp eller? För jag märker inte av att man kan "flytta" på knappen, den sitter rätt fast...
    Jag märkte det några gånger (innan jag såg den här tråden tex) då jag tänkte att den inte fattade att jag försökte få liv på den men så såg jag tråden och upptäckte att det faktiskt är övre vänstra hörn jag har problem med som många (iaf vänstra hörnet) har problem med. Jag kan sitta och trycka vänster del på knappen och så märken man att den inte reagerar, är det något man bör laga?

7. tonii

tonii Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har upptäckt samma fenomen att hemknappen reagerar dåligt på vänster sida.
    Dock är det inte så störande för mig att det är värt att skicka in den och få den lagad och återfå den med eventuella andra problem.