Tips: Ni som har dålig batteritid

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av atomix, 1 okt 2011.

1. atomix

atomix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Både jag och sambon har SGS2, mitt batteri håller i runt 20h en vanlig arbetsdag (ganska sparsam användning under dagen mer under kvällen) och hennes runt 10h med samma användning och förhållanden.

Kärringens lur var konstant vaken och gick inte över till "deep sleep". Letade som f*n vad som skulle orsaka detta. Gick igenom alla inställningar och synkningar men allt var exakt som min lur hade.

Till slut hittade jag boven!!! Facebook chatt! Hon var inloggad där så den höll den luren vaken hela tiden. Loggade ut från chatten och nu håller batteriet i hennes lika länge som i min telefon.

Ni som har dålig batteritid prova detta!

Last edited: 1 okt 2011
  2. Oscar Almgren

Oscar Almgren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det tipset tackar jag för. Skall genast prova det då jag vet art jag också upplever att mobilen bara klarar sig ca 8 timmar om dagen. Facebook har varit inloggad på chatten hela tiden så det blir intressant och se om det här hjälper.

3. mrBira

mrBira Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Tack för tipset :)
    Har iofs ändå runt 2 dygns batteritid, men alla tips är välkomna!

För er som inte rootat ännu; vad väntar ni på!?
    dra in i stort sett vilken kernel som helst som stödjer OC/UV, så ni kan underclocka och undervolta (lägre spänning på CPU'n), och ställa in profiler i Set CPU.
    Ökade min batteritid till ungefär det dubbla så som jag använder den.

4. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Ett tips är att fixa appen betterbatterystats. I den kan man ställa in så den visar vilka processer som hållit telefonen igång längst. Står t ex facebook överst med flera timmar så är det antagligen chatten som är problemet. Själv hade jag "netcounter" som höll min lur igång i timmar ibland.

5. atomix

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hur gick det? Blev det bättre?

6. atomix

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

OK. provade olika batteri/process monitor appar men inte denna. De jag provade visade inte riktigt vilken/vilka processer som körde i bakgrunden. Ska prova denna nästa gång (hoppas jag inte behöver det)...

Roota... har inte fått tummen ur än:-) Dessutom så tycker jag att en telefon på 5000kr ska vara bra utan att jag ska behöva roota den. Och i detta fall så var det ganska enkel inställning som gjorde biffen...

7. mrBira

mrBira Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Tar väl ca: 30 sekunder att roota ;)
    Och nu när det finns USB-JIG's för typ 10kr så kan du dölja alla spår av customflashningar om du vill det innan en eventuell service hos samsung.

8. wick3d

wick3d Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Har själv anat att facebook chatten drar mycket men den loggar ju in sig själv automatisk hela tiden. kan man ändra det?

9. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Min flickvän hade problem med att facebook-chatten höll hennes SGSII vaken hela tiden, tills jag tog bort hennes facebook-widget! Nu när hon bara har facebook-ikonen på hemskärmen så följer vaken-stapeln skärm-på-stapeln, och batteriet håller dubbelt så länge. Kanske kan vara ett tips?

Sent from my Dropad A8 using Tapatalk

10. wick3d

wick3d Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Kör ingen facebook widget men vet att facebook har varit boven ändå. Som i förrgår kväll satt jag och chattade med kompisar på datorn via facebook chatten. Sen såg man på mobilen att den varit vaken hela den tiden även fast den legat orörd bredvid mig.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

11. liden

liden Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nya boven den 2.3.4 är att ha WIFI på. Det är wifi´n som gör att android os ligger i topp hela tiden. Jag hade inte alls detta problemet med 2.3.3.

Finns det något enkelt sätt att gå tillbaks till 2.3.3?

12. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Tror jag inte en sekund på, du vet att ju mer du använder telefonen ju mindre % på Andoid OS

13. liden

liden Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo tack det vet jag!