Ni som har dyr mobil, har ni skydd/fodral på era mobiler?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Deadbeat, 18 apr 2012.

?

Har du skydd på din mobil?

1. Skal

9 röst(er)
    8,2%
  2. Displayskydd

16 röst(er)
    14,5%
  3. Skal & displayskydd

18 röst(er)
    16,4%
  4. Nej

67 röst(er)
    60,9%
  1. Deadbeat

Deadbeat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Är lite nyfiken på er som har dyra mobiler, använder ni skal och displayskydd eller motsvarande? Har flera kompisar som har high-end lurar men som inte använder nånting, är lite galet i mina ögon att vara så vårdslös med en mobil som kostar 4000-6000 kr :P

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag har skal på min gnexus men skippat displayskydd för det känns alldeles för epa att ha. får man en repa bryr man sig en dag sen är det skitsamma och funktionaliteten blir inte lidande iaf. En telefon är en slit och slängvara ;)

Förstår dock den yngre generationen som inte bara kan köpa nytt sådär när dom känner för det då blir man nog lite försiktigare ;)

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Har en Lumia 800 och har inga skydd på.

Inte gjort det någonsin faktiskt. Är inte en sådan som tappar så ofta.

4. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Svarade nej.
    Jag kör inte runt med skydd på min bil heller och den kostade betydligt mycket mer än vad min mobil kostade.

R530, Lostierna, otto och 1 annan gillar detta.
  5. Deadbeat

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Lol. :teeth: Du saknar säkerhetsbälte, airbags och stötfångare med andra ord. :cool:

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

och broms

Deadbeat gillar detta.
  7. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Klart jag har, men säkerhetsbälte/airbags är för min säkerhet. Det är inte för att bilen inte ska skada sig, och stötfångarna sitter fast på bilen från början. Och jag sätter inte dit nått gummiskal runt bilen eller nån plast över framrutan.
    Ramen på telefonen klarar också att ta upp stötar och liknade.

En broms hjälper föga om du redan har koliderat med ett föremål. Jag är medveten om att min bil skulle behöva repareas om den kolidera med något, även min telefon om den all förmodan skulle falla från så hög höjd att den skulle skadas. Men hur stor är sannolikheten!?

Last edited: 18 apr 2012
  8. Deadbeat

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Visst, tappar man en lur i golvet så klarar den säkert sig. Men är det inte lite synd att få märken/repor på en lur som man har betalat mycket pengar för??

9. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Helt medveten om att det är synd att få repor på en mobil. Men hur roligt är det att ha en mobil med gummiskydd runt som man har betalat så mycket pengar för? Och nån plastbit framför skärmen som man ser i vissa vinklar. Min historik angående telefoner och tappning och repor/skador är så liten att om det skulle bli så att den går sönder så får jag väl köpa en ny om jag inte har försäkring.

Nordis och Sleepwalk gillar detta.
  10. olovskiij

olovskiij Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

På nåt sätt tycker jag allt det förstör känslan, och på så vis att om man har skydd (och ett kontorsjobb tex, där man inte lyfter bilar hit och dit) och sedan använder skydd så är mobilen för dyr.

Men på ett annat sätt tycker jag självklart man ska vara rädd om sina grejer, och bevara dom så bra det går.

Jag har inget skydd på, ska dock skaffa en "skyddsfilm" till kameran som är väldigt blottad på HOX.en.

Det jag kan säga mer är att jag nästan stör mig på folk som köper nya telefoner och sedan plastar in hela skiten, framsida, baksida, ena sidan och andra sidan, insidan och utsidan osv osv... ;)

11. Maki

Maki Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag kör utan plastfilm etc. Har tappat min Samsung Galaxy S2 otaliga gånger både inom- och utomhus (formfaktorn gör den lite hal). Själva luren har fått sig ett och annat hack, men skärmen har inte fått en skråma (vilket är viktigast).

12. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

This.
    Aldrig haft skydd på någon lur i mitt liv och alla har funkat tills jag bytt ut dom.

Skydd förstör bara känslan och får lurarna att se fulare ut.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

13. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Komplett skydd. Min gamla Legend kändes solid, så den körde jag helt utan. Nexusen känns lite kralligare, speciellt plastramen. Blir nog skydd i åtminståne ett halvår till, så slipper man vara så paranoid hela tiden. :)

14. Deadbeat

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nu kan man ju knappast kalla min lur för high-end men skyddar den ändå. Visst, den ser inte lika snygg ut med skal på, men är man klumpig som mig så är det en klar fördel ;) Förvisso så har jag Gorillaglas på displayen men använder displayskydd ändå, better to be safe than sorry! Fast det finns ju rätt schyssta skal med bra passform som inte tar bort kvalitétkänslan helt.

15. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Har skydd på alla telefoner oavsett om den kostade 1500kr eller 6000kr.
    Har inte kvar dem speciellt länge så vill inte ha repor och skit som försämrar andra handsvärdet + att jag skulle bli tokgalen irriterad om det blev repor/massa märken efter jag tappat den.

Jag har inte mjuka prinsesshänder som kan irriterar mig på försämrat glid, man vänjer sig fort med skärmskydd tycker jag.

16. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag har displayskydd, inget mer. Flesta skal är för mig äckliga och tar bort känslan av design.

Ungefär som att köpa en Porche och sätta lite skumgummi runtom. Hur snygg är den då?

17. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Både ja och nej. Min Note är utan skydd hal som en ål! Har ett gummiaktigt skal, sitter som gjuten i näven. Den skyddar därmed även kameran då den kommer upp någon mm istället för att ligga direkt mot underlaget. Likaså skärmen, då jag poppar musik ur mobilen och högtalaren är undertill så lägger jag luren med displayen nedåt och anammar samma princip som kameraskyddet.

Displayskydd ala gummerad yta är skit för känslan, men jag förespråkar dessa tunna plastfilmer. Den låga friktionen gör det tom trevligare än utan.

Minus är att plastskyddet blir repigt med tiden och gummiskyddet för luren gör den inte lika attraktiv.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

18. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Har alltid haft displayskydd på mina senaste telefoner. Tycker inte det förstör känslan alls. På jobbet har jag den i ett läderfodral som är heltäckande. Jobbar på en industri så man vill inte skita ned den. Privat så har jag den oftast i en bältesväska vilket är smidigast. Så efter drygt ett år så brukar jag byta telefon och då är den gamla lättsåld då de brukar se ut som nya trots man använt dom dagligen.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

19. Prelow

Prelow Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Nej det har jag ej:)

20. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Aldrig använt något skydd på mina mobiler, undantag på min Note med större skärm där köra jag ett flip case, dock är den så pass bra att mobilen inte blir ful/större av det... :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2