Fråga: Ni som har gjort fabrikåterställning efter JB upp.

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Pixeln, 5 nov 2012.

1. Pixeln

Pixeln Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag har lite problem som en del andra också har efter JB uppdateringen.
    Får upp meddelandefönstret under telefonnumret när jag ska ringa någon via snabbvalsikonerna.
    Får låsa upp mobilen för att kunna lägga på luren efter samtal, mm.

Ni som gjort en fabriksåterställning efter uppdateringen, har det löst problemen?
    Jag gjorde inte någon återställning efter uppdateringen och funderar på om
    jag ska göra det, men det är ju ganska drygt att få in allt igen, därför tvekar jag.

Har läst en del trådar men får ingen samlad bild om huruvida det faktiskt löst
    några problem.

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Kan bara ge dig generella tips. Har man skumma, oförklarliga buggar, så brukar de i regel alltid lösas med en återställning. För att underlätta så kan man roota mobilen och göra en backup på alla appar som är vikiga med Titanium Backup Pro. Om du inte vill roota så kan du använda MyBackup Pro som finns på Play för att backa upp alla SMS, Ringloggar, Kontakter, Program (Endast APK:erna och inte programdata kräver root), och bilder.

Det gör det hela lite lättare men helt skönt blir de aldrig med en återställning.

Fast innan du gör en återställning så kan du prova att bara tömma cache-partitionen och även Dalvik cachen i fall du har root.

Du behöver i fall du vill prova tömma cachen ta dig in i recovery. Tryck Volup + hemknappen och tryck sedan på Power. Vänta tills du ser samsung loggan, då släpper du alla knappar och sedan väljer du "Wipe cache partition" och prova sedan mobilen på nytt.

Pixeln gillar detta.
  3. Pixeln

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Tackar, nu tippade vågen över så det blir en blåsning ikväll.
    Ingen root på S3:an, men mybackup kände jag inte till innan, så det gör det ju lite enklare i alla fall.

Återkommer och rapporterar hur det gick...

4. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Lycka till :D

5. Pixeln

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Nu har jag gjort fabriksåterställningen...

Det har tillkommit lite nya saker och den verkar ha bättre batteritid, men det är jag inte så säker på än så länge.

Tex så får jag upp en ny layout när jag ska välja skrivbordbild och man får upp valet av vilket program man ska välja bilden ifrån.
    På det hela så har jag märkt lite mer finslipning efter fabriksåterställningen än innan trots att jag ska ha samma JB.
    Det verkar vara så att en del grejor inte kommer med förrens man har gjort en återställning.
    Och än så länge verkar den vara mer stabil och mindre lagg, telefonboken är inte helt hundra men betydligt bättre än innan återställningen. Nu kanske det tar en sekund att få upp kontakter mot 3 förut.
    Och en del andra buggar så som att meddelandetråden dök upp under telefonnummret när jag tryckte på en kontaktikonpå skrivbordet har försvunnit.

Var det värt det? Ja, det tycker jag, men dte är ju inte som om man fått en hel ny telefon, men det flkyter på lite bättre i alla fall.

6. tnilss24

tnilss24 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur gjorde du när du körde en fabrikåterställning?

7. Pixeln

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag körde bara en återställning av allt som finns under:
    Säkerhetskopiera och återställ

tnilss24 gillar detta.
  8. Freeman

Freeman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har haft min mobil uppdaterad sedan uppdateringen Jellybean släpptes och det har funkat bra, fram tills idag...då telefonen helt av sig själv startade om sig, och hamnade i en loop...jag fick plocka ur batteriet och prova starta om, men nu kommer den bara till den svarta skärmen med den vita texten "Samsung Galaxy SIII GT-I9300" och stannar där. Jag har provat volume+ hemknapp startknapp, men den kommer inte längre än till den svarta sidan...vad ska jag göra? Vad har hänt? Tacksam för alla tips...känns surt att behöva skicka in moilben då jag inte har någon ersättningsmobil. :-b