Ni som har s24, Kan vi jämföra , så jag vet om det är fel på min telefon

Diskussion i 'Galaxy S24/S24+' startad av Alwaysandforever2012, 22 jan 2025.

1. Alwaysandforever2012

Alwaysandforever2012 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag behöver er hjälp. Jag behöver förmodligen skicka in min nya telefon efter bara en veckas användning. Aah blir tokig på sådant här. Är jäkla mycket för mig att fixa när jag byter tele då jsg har så myxket sorterat mm.

Ni som har Samsung s24. Kan ni testa dessa saker som jag har problem med, för att se om de faktiskt är problem så jag vet om det är värt att skicka in den.
    Jag Får skicka in den, men de ska ju alltid skrämma med kostnader om de inte hinner felen, samt få tillbaka den och den ändå inte fungerar. Problemet är att jag undrar hur de kollar telefonen då flera problem kommer då och då och måste ju använda den riktigt för stt se dom. Jag har t
    Chattat med dom flera ggr och fabriksåterställt den två ggr. Trodde ett problem föravann men en timme senare var den tillbaka. Värsta problemet är att den är så seg.

1. Kommer ni in på på Klarna snabbt? Å byta mellan läge? Min tänker alltså flera flera flera sekunder i svart läge. Har inte det problemet med andra telefoner. Å denna är helt ny!!
    2. På fb. Tänker den på inläggen nedanför eller ser ni allt direkt och kan scrolla ner?
    3. När ni går in på instagram och skriver ett inlägg. Känns det som det laggar när ni skriver ?
    4. Instagram, om ni går in på att redigera bilden , hänger sig läget så ni inte ens får fram alternativen för ljusstyrka mm. Det gör den 80% av tillfällena. Så går det inte trycka på nåt mer än att nolla allt.
    5. Kan ni söka på sol, boll, hund osv i emojis när ni ska tex skicka vanliga emojis på Messenger? Jag får upp nåt med inmatnings språket.
    6. AVISERINGAR. Får ni aviseringar på mörk skärm från Messenger, mejl, Aftonbladet, postnord, sms osv? Jag får endast på vissa.. trots alla inställningar är för att det ska funka.
    7. Om ni går in på aviseringar och pop up aviseringar. Har ni kort eller detaljerat? Om ni tar detaljerat, får ni på skärmen när den är mörk då? Jag får inget alls då. Bara vibration. Byter jag till kort får jag på vissa.. trots always on Display, alla appar valda och på vid mörk skärm

2. 40%

40% Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Har annan mobil, en mid-ranger, men borde ändå kunna ge lite kontext.
    Funkar det på min så måste det funka minst lika bra på din.
    1. Förstår inte frågan. Klarna appen? Var i appen? Webbläsaren?
      Kan vara problem med webbläsaren eller sidans Klarna integration.
      Har du inte det problemet med andra mobiler så har du själv svarat på frågan.
    2. Sparsam användare av FB. Allt på skärmen direkt. Kan skrolla direkt.
    3. Nej.
    4. (hoppar frågan, använder för sällan)
    5. Jag kan söka emojis genom text, om det är det du menade.
    6. Ja.
    7. Osäker vad du menar.
    Frågorna är inte helt tydliga, tror att det kommer vara få som svara pga detta.

TLDR:
    S24 är en flagship telefon. Funkar den inte som en flagship, så är det något fel.

3. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Stämmer in på min s22 ultra, blir oftast så

Vissa appar skickar inte ut aviseringar längre på dom aviseringar som har fungerat tidigare

40% gillar detta.
  4. Alwaysandforever2012

Mottagna gillanden:
    0

5. Alwaysandforever2012

Mottagna gillanden:
    0
    Dessutom märkte jag nu att jag kan inte raderar mina inlägg på instagram för raden längst ner, som det ska stå ta bort på, existerar inte. Men i min gamla mobil finns den