Fråga: Ni som har skaffat Note3, är ni nöjda med den ?

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av Robin_93, 31 okt 2013.

1. Robin_93

Robin_93 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej :)
    Ni som har skaffat Note 3, Är ni nöjda med den ?

hur är Kameran ? Prestanda ? Batteritiden ?
    blir den varm under användningen ?

Nackdelar ? Fördelar ?

Tacksam för alla svar! :)

2. Bilal

Bilal Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    190

MINA ENHETER

Jag är helt nöjd med prestanda och batteri... Tycker inte den blir speciellt varm, men har dock inte använt kameran så mycket än

Men i helhet är jag helt nöjd. Helt klart den bästa luren jag haft

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

3. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
  4. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    743

MINA ENHETER

Enda jag är missnöjd med är högtalaren, ruskigt dåligt ljud, däremot gillar jag placeringen av den

SM-N9005 via Tapatalk 2

5. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    477

MINA ENHETER

Grymt nöjd. Märkbart snabbar än S4an som är snabb. Betydligt bättre kamera och speciellt mycket bättre i mörker/dunkel. Baksidan på den svarta känns dessutom otroligt bra och greppet gör den enklare att hantera med en hand. Kolla runt på recensioner. Alla verkar väldigt positiva till den. Kan rekommendera MKBHD

http://www.youtube.com/watch?v=9NSB...ew-vl&list=PLBsP89CPrMeNm71T5gYC6jebm9vPbLBiP

http://www.youtube.com/watch?v=OMb-...ew-vl&list=PLBsP89CPrMeOA6Ypzvu4hfZigZIRBclY-

Han rankar kameran före Xperia Z1 iPhone 5s och Lumia 1020

6. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Aldrig varit mer nöjd med en smartphone, är helt kär i den <3 Gudomlig skärm, monster-prestanda, helt sjukt bra batteritid och väldigt användbar penna(till skillnad från Note 1). Kameran är även den riktigt bra(för en mobilkamera då såklart).

Varm blir den ju såklart om man belastar den(t.ex spelar nåt grafiktungt spel), men det blir ju vilken smartphone som helst. Annars håller den sig sval, iaf. min :).

7. daevilb

daevilb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Ruskigt nöjd!

Skärmen/Batteritiden/Pennan/4g/IR blaster.

Hade problem med kameran men efter lite gnäll så fick jag tips om att avaktivera Smart stabilisering vilket gjorde den mycket rappare :)

8. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Äckligt nöjd hittils! Har bara haft den sedan igår kväll men har ingenting att klaga på egentligen. Det enda skulle väl vara att den kan vara svår att få i och ur fickan när man sitter Men känns inte som man kan klaga på det när man vet vilket monster man valt.

Skickat från min Note 3

9. racerdude

racerdude Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

> Ni som har skaffat Note 3, Är ni nöjda med den ?
    Ja. Fem av fem möjliga stjärnor.

> hur är Kameran ?
    Bra! Jag har spelat in en del video och tagit en del utomhusfoton och de blir riktigt bra. Den har fått en del dålig kritik för lågljusprestanda men det har jag inte testat så mycket än.

> Prestanda ?
    Väldigt väldigt bra! Prestanda är kanske den största posiva överaskningen (efter skärmen).

Batteritiden ?
    Mycket bra! Jag har slutat stänga av WIFI på telefonen för den klarar lätt en dags användning även med WIFI på hela dagen.

> blir den varm under användningen ?
    Inte det minsta varm

> Nackdelar ? Fördelar ?
    Fördel och nackdelarna är den samma stor skärm -> stor telefon.
    Jag har nästan slutat använda min surfplatta (Nexus 7) för Note3-skärmen är stor nog. Jag läser fler böcker på telefonen och kollar mer film än någonsin tidigare på en telefon. Den får plats i jeansfickor men det kan bli svårt med tajtare byxor. Jag har stora händer så jag når runt hela skärmen.

10. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Väljer mellan g2 och note 3 men lutar mera åt samsungen...
    Enda fördelen med g2 är att den har ännu bätteritid men när man väl testat båda känns upplevelsen på noten så mkt bättre

11. th3_Dud3

th3_Dud3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag är sjukt nöjd med min med. Hade en s4 innan, märker stor skillnad i snabbheten mellan de 2. Så klart är noten snabbare. Den bästa med den är skärmen. Man blir lika förvånad över hur bra den är varenda gång man startar den.
    Batteritiden är riktigt bra också. Klarar lätt en hel dag med allt på gps/4g osv. Klarar 2 dagar också om man vill. Om man man snålar lite:)
    Pennan är ju också en bra grej.

12. Robin_93

Robin_93 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack så mycket för alla svar, testade den några gånger och var skit nöjd med den, sjukt grym måste jag säga. men vill testa Nexus 5 innan jag skaffar Note 3 :)

13. p3pp3r

p3pp3r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag gillar min Note 3:a skarpt, älskar den stora ljusstarka skärmen och rappheten generellt, har redan vant mig vid den fantastiska skärmen och blev förvånad över hur usel betrakningsvinkel Sony Xperia Z har igår när jag skulle kika på när min sambo spelade PvZ2, såg verkligen ingenting. Note 3:an har oändligt mycket bättre betrakningsvinkel, skärmen får 10 av 5 i betyg, kan inte bli något annat!
    Så om jag måste berätta om någon nackdel som inte nämnt tidigare så upptäckte jag häromdagen att den saknar FM-radio. Använde ofta FM-radio på jobbet med min Samsung Galaxy S2. Skönt att kunna lyssna på P3 utan att behöva lyssna över nätet (går åt mycket data om man lyssnar 3-6h/dag) och även bättre kvalitet via FM än vi SR:s app.
    Så där är den enda nackdelen jag hittat!

14. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Skatta dig lycklig, P3 är en skitkanal:) Nej men kan du inte fixa in dig på nåt wifi på jobbet kanske så slipper du slösa på din data? :)

15. mactopen

mactopen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag e helt nöjd rekommenderar starkt att skaffa om du inte har redan gjort det.

16. Monterat

Monterat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Klart bästa mobil jag haft, har iofs bara haft Samsung Androider

17. Rak Pipa

Rak Pipa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Oerhört nöjd med Note 3. Hade en S4 innan och jämfört med den känns noten i en helt annan liga. Bättre skärm, framförallt ljusare och bara rappare på allt.

Det enda jag inte gillar är att skärmen dimmar ned nu och då när man spelar, men tror alla Samsung lurar gör så då de blir varma.

18. Camela

Camela Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    iPhone 6s Plus 128gb

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 6s Plus 128gb
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 3
    ROM:
    Stock
    Platta:
    iPad Air 2 128gb
    Jag är grymt nöjd med min note 3. Hade en s4:a innan som jag var nöjd med men blev nyfiken på note3 så beställde en och jag blev total förälskad !!! Noten är mkt snabbare,större skärm,o "klarare" ,upplever att den inte blir varm lika fort som s4. Batteritiden är riktigt bra,bakstycket som är läderimitation känns så mkt bättre än "blankt plast " :)
    Och s-pen är imponerande ,kul att tex chatta o googla genom att skriva för hand :)

Top notch :D :thumbup:

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk 2

19. droidhenke

droidhenke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej

Har en note 2 LTE idag. Använder inte pennan speciellt utan gillar prestandan rent allmänt samt skärmstorleken.

Ett par frågor.
    - Hur upplever ni högtalartelefonfunktionen? Det är nämligen det enda jag saknar på min Note 2 idag, för Note 2 har dåligt ljud i högtalartelefonen tycker jag.
    - Passar Note 3 i Note 2's' tillbehör som t.ex. bilhållare m.m?
    - Om man redan har en Note 2. Är det värt att byta till Note 3? Eller invänta Note 4?
    - Batteritid? Idag går min Note 2 sällan under 40% när det är dags att sätta på laddning inför natten. Hur länge räcker Note 3?

Mvh

20. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Högtalaren är helt ok. Upplever den klarare och lite mer detaljerad än på Note 1 iaf(kan ej uttala mig om Note 2). Men självklart saknas ju allt vad bas och fyllighet heter :P

Om Note 2's tillbehör passar vet jag inte, men det bör dom egentligen göra då micro USB 2.0 passar i micro USB 3.0-portar. Sett till storleken på enheten så bör det ju inte vara några problem iaf, Note 2 och 3 är ju nästan exakt lika stora.

Batteritiden är helt episk <3. Jag tyckte min Note 1 hade grym batteritid, men 3:an är tom. bättre! Dock beror det ju såklart mycket på vilka inställningar och apps man kör med och hur man använder den, så det blir ju svårt att uttala sig om hur länge den räcker för just dig. Dock tror jag ju inte batteritiden är sämre än Note 2's, snarare tvärtom :).

Robin_93 gillar detta.